اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Evonik محصول جدیدی برای خمیرهای بدون بایندر معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Evonik تولید humectant جدیدی را آغاز کرده است. این محصول جدید برای تولید خمیر رنگ های فاقد بایندر بویژه در مواردیکه پایین بودن VOC اهمیت دارد استفاده می شود. این محصول بر روی خواص خمیر رنگ از جمله ویسکوزیته و قدرت رنگدهی اثر کمی می گذارد. TEGO Humectant 7005 مانع خشک شدن خمیر رنگ ها می شود درحالیکه بر روی مقاومت در برابر آب و سایر خواص رنگ اثر نمی گذارد. این ترکیب ویژه از خواص، محصول جدید را (که در سرتاسر جهان در دسترس می باشد) برای محدوده وسیعی از کاربرد ها مثل رنگ های ساختمانی و پوشش های صنعتی مناسب می سازد. فرمولاسیون رنگ ها و پوشش ها یک فرآیند پیچیده و هزینه بر است که در آن تمام اجزا باید به دقت با هم ترکیب شوند. یکی از مشکلات خمیر رنگ های فاقد بایندر، کوتاه بودن زمان خشک شدن آنها می باشد.

اضافه کردن یک humectant معمولی open-time را افزایش می دهد اما معمولا بر روی سایر خواص پوشش نیز تاثیر می گذارد. برای مثال مقاومت در برابر آب پوشش را که بویژه در پوشش های صنعتی دارای اهمیت بالای می باشد، کاهش می دهد. به گفته Frank Kleinsteinberg رئیس بخش فناوری خمیر رنگ ها، حفظ تعادل بین خواص یکی از پارامتر های مهم در حین توسعه محصول می باشد. برای فرمول نویسان اهمیت زیادی دارد که استفاده از humectant خواص خمیر رنگ مثل قدرت رنگدهی، پایداری، سازگاری یا ویسکوزیته را تغییر ندهد. بخش Coating Additives شرکت Evonik، محصول جدید TEGO Humectant 7005 را جهت خمیر رنگ های فاقد بایندر معرفی کرده است.

این محصول دارای VOC پایینی ( کمتر از 0.1 درصد) می باشد. بنابراین می توان از این محصول بدون هیچ محدودیتی در فرمولاسیون خمیر رنگ هایی که با قوانین VOC در اروپا و ایالات متحده امریکا مطابقت دارند استفاده کرد. Evonik قبلا نیز محصول TEGO Humectant 7000 را به بازار عرضه کرده بود. بنابراین مشتریان می توانند بر اساس فرمولاسیون خود بهترین محصول را انتخاب کنند. این محصولات با توجه به خواص مذکور می توانند به میزان وسیعی بجای PEG 400 و محصولات مشابه موجود در بازار استفاده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا