اخبار

اختصاصی بسپار/ Hexigone بازدارنده خوردگی زیست سازگار برای سامانه های اپوکسی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر آخرین نتایج تست های Hexigone نشان می دهد که بازدارنده خوردگی جدید این شرکت به نام Intelli-ion در پوشش های پایه آب و پایه حلال می تواند حفاظت خوردگی برای محیط های C5 ایجاد کند. این بازدارنده جدید فاقد فلزات سنگین و کرومات می باشد و بیشترین حفاظت خوردگی را ایجاد می کند.

C1 تا C5 دسته بندی می باشد که برای شرح سطح مقاومت خوردگی مورد نیاز جهت محیط های خورنده استفاده می شود. C5 مربوط به محیط های با خورندگی بسیار بالا می باشد ، جاییکه سازه فلزی در معرض سطوح بالای رطوبت ، پاشش آب نمک و سایر مواد خورنده می باشد. بسیاری از تولید کنندگان پوشش ها ، پوشش هایی برای حفاظت در این شرایط (برای مثال در سکو های نفت و گاز ، مناطق ساحلی و کارخانه های مواد شیمیایی) فرموله می کنند. پوشش هایی که تست شدند بوسیله PRA (Paint Research Association) فرموله شده اند. PRA یک سازمان انگلیسی می باشد که خدمات فنی و علمی به صنایع پوشش ها ارائه می کند. این بازدارنده جدید که مطابق با REACH می باشد به پوشش های اپوکسی دو جزئی پایه حلال و پایه آب اضافه شد. این پوشش ها هم بصورت تک لایه و هم بصورت سامانه دارای پوشش رویه تست شدند. پنل های مورد استفاده برای تست تا سطح Sa 2.5 شات بلاست شده بودند. پرایمر با ضخامت خشک 120 میکرون و پوشش رویه با ضخامت خشک 60 میکرون اعمال شد.

پس از 1440 ساعت در آزمون مه نمکی بر طبق ASTM B117 در هر دو سامانه اپوکسی پایه آب و پایه حلال هم بصورت تک لایه و هم بصورت سامانه دو لایه ای هیچگونه نشانه ای از تاول مشاهده نگردید. همچنین هیچگونه خوردگی در پنل ها مشاهده نشد. برخلاف فسفات روی که عمدتا از طریق حفاظت آندی از زیرآیند حفاظت می کند ، Intelli-ion هم از طریق حفاظت آندی و هم از طریق حفاظت کاتدی عمل می کند. در این فناوری یک نانو لایه حفاظتی بر روی سطح فلز تشکیل می شود که ممانعت فیزیکی در برابر مواد خورنده ایجاد می کند.

Intelli-ion دارای خواص الکتروشیمیایی بی همتایی می باشد که آن را قادر می سازد که هم دهنده و هم گیرنده پروتون باشد و pH را در زیر فیلم متعادل کند. قسمت نهایی حفاظت زمانی اتفاق می افتد که بازدارنده خوردگی یک پروتون به یون هیدروکسیل حاصل از واکنش احیا اکسیژن کاتدی داده و لایه ای بر روی فلز تشکیل می دهد که مانع انتقال الکترون ها می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا