اخبار

اختصاصی بسپار/ INEOS بخش اتیلن اکساید شرکت LyondellBasell را خرید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر INEOS اعلام کرد که با شرکت LyondellBasell قراردادی برای خرید بخش اتیلن اکساید و مشتقات آن شامل کارخانه Bayport Underwood, Texas امضا کرده است. این قرارداد شامل کارخانه تولید اتیلن اکساید با ظرفیت تولید سالانه 420000 تن ، کارخانه تولید اتیلن گلایکول با ظرفیت تولید سالانه 375000 تن و کارخانه تولید گلایکول اتر ها با ظرفیت تولید سالانه 165000 تن می باشد.

مبلغ این قرارداد حدود 700 میلیون دلار می باشد. اتیلن اکساید دارای نقش مهمی در زندگی روزمره میلیون ها نفر می باشد. این ماده یک ماده اولیه اصلی برای تولید مواد شیمیایی می باشد. استفاده از این ماده برای تولید مواد دارویی ، مواد آرایشی ، نیمه هادی ها ، پلی استر ها ، بسته بندی مواد غذایی ، مواد ساختمانی ، ضد یخ ها ، حلال ها ، رنگ ها ، صابون و شوینده ها ضروری می باشد. اولین کارخانه که توسط INEOS خریداری شد کارخانه تولید اتیلن اکساید در Zwijndrecht بلژیک می باشد که در سال 1998 خریداری شد. به گفته Tobias Hannemann رئیس INEOS Oxide ، شرکت INEOS یکی از تولیدکنندگان پیشرو در قاره اروپا می باشد و با خرید بخش اتیلن اکساید و مشتقات آن موقعیت خود را در ایالات متحده امریکا که بزرگترین بازار جهانی می باشد بهبود بخشیده است.

به گفته وی این بخش تکمیل کننده واحد تولیدی اتانول آمین ها در Plaqumine, Louisiana می باشد. با تکمیل این انتقال تمام کارکنان کارخانه Bayport Underwood به INEOS منتقل حواهند شد. بر اساس پیش بینی ها این انتقال در سه ماهه دوم سال 2024 تکمیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا