اخبار

اختصاصی بسپار/ KCC پوشش پودری پراکنده کننده گرما توسعه داد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Jeong Jae- hoon مدیر اجرایی KCC اعلام کرد که این شرکت یک پوشش پودری جدید تلف کننده حرارت (heat-dissipating powder coating) توسعه داده است.

این پوشش با جلوگیری از افزایش دمای داخلی دستگاه های الکترونیکی باعث افزایش طول عمر آنها می شود. این پوشش پودری تلف کننده گرما ، گرمای داخل محصولات الکتریکی و الکترونیکی را به خارج دستگاه منتقل می کند و مانع کاهش طول عمر دستگاه در اثر حرارت زیاد می گردد. در این پوشش پودری تلف کننده گرما از مواد با هدایت گرمایی عالی استفاده شده است که انرژی گرمایی داخل را دریافت کرده و با بازدهی بالایی به بیرون منتقل می کند. بعلاوه این پوشش دارای دوام عالی بوده و در برابر ضربه و خوردگی دارای مقاومت خوبی می باشد. پوشش های پودری فاقد حلال می باشند و در آنها خطر آتش سوزی وجود ندارد. پوشش های پودری زیست سازگار بوده و آب و هوا را آلوده نمی کنند. از آنجا که این محصول یک پوشش پودری در شکل پودر می باشد ، انبارداری و حمل و نقل آن آسان می باشدو همچنین این پوشش ها به دلیل نداشتن ضایعات دارای مزایای اقتصادی می باشند. برای اعمال این پوشش ها از اسپری الکتروستاتیک استفاده می شود. پوشش به قطب منفی و قطعه به قطب مثبت متصل می شود.

این پوشش پودری جدید می تواند در کاربرد های مختلفی شامل لوازم خانگی ، لپ تاپ ها ، گوشی های هوشمند ، شارژر های وسایل نقلیه الکتریکی ، باتری ها و سامانه های ذخیره انرژی (ESS) استفاده شود. بطور ویژه قطعات مورد استفاده در مدار های الکترونیکی با توجه به رشد تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی و وسایل نقلیه هیدروژنی دارای اهمیت می باشند. ایجاد گرما در دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی باعث افزایش شدید مصرف انرژی و کاهش طول عمر دستگاه می شود. به گفته Sang-ok بازار وسایل نقلیه الکتریکی به سرعت در حال رشد می باشد و انتظار می رود تقاضا برای این پوشش های پودری جهت گرما زدایی از این وسایل افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا