اخبار

اختصاصی بسپار/ Lanxess عرضه کرد: کامپوزیتی برای تولید محفظه باتری در خودروی های برقی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت شیمیایی تخصصی Lanxess (کلن، آلمان) و شرکت قطعات خودروی کره ای INFAC ، (که متخصص کابل های کنترل خودرو ، محرک ها یاactuator، آنتن ها و مجموعه باتری است)، با هم یک محفظه ماژول باتری برای وسایل نقلیه برقی ( EV یا electric vehicle ) را توسعه داده اند.

در تولید محفظه باتری از Durethan BKV30FN04 از Lanxess که یک پلی امید 6 با الیاف شیشه است ، برای برآوردن الزامات سخت خواص مکانیکی و شیمیایی جدیدترین قطعات EV استفاده می کند. این پلی آمید 6 (PA6) فاقد هالوژن، مقاوم در برابر شعله و تقویت شده با الیاف شیشه با ویژگی های بهینه سازی شده ضد شعله و الکتریکی مشخص می شود.
Lanxess خاطرنشان می کند که این ماده بسیار فرایند پذیر است و ادغام عملکردهای پیچیده مورد نیاز برای اجزای محفظه را ممکن می سازد، در نتیجه تعداد قطعات کوچکتر و فرآیند مونتاژ ساده تر و همچنین وزن سبک تر خواهد بود.
این قطعه جدید محفظه باتری برای تولید سری مدل های EV استفاده شده که امسال توسط یک OEM یا (Original Equipment Manufacturer ) کره ای راه اندازی شده است.
Milan Vignjevic ، رئیس واحد تجاری مواد با کارایی بالا یا Performance Materials (HPM) High در شرکت Lanxess در آسیا و اقیانوسیه می گوید:
“موفقیت در تولید انبوه محفظه باتری نشان دهنده برتری Lanxess Durethan در باتری های EV است ، که در آن تکنولوژی و ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پلاستیک های کارای ما سهم بسزایی در بازار خودروهای برقی و باتری خواهند داشت. ”
به گفته Lanxess ، مواد Durethan BKV30FN04 نه تنها از نظر مکانیکی قوی است ، بلکه دارای خاصیت عایق ولتاژ(دی الکتریک) بالا است، تا 800 ولت مقاوم است و به طور موثر جریان ولتاژ بالا را مسدود می کند ، ویژگی هایی که برای محافظت از باتری در برابر شوک خارجی بسیار مهم هستند.

علاوه بر حفظ استحکام و سفتی بالا هنگام تماس با الکترولیت یا مایع خنک کننده، و مقاومت در جلوگیری از آسیب های ناشی از موادشیمیایی، خواص مقاوم در برابر شعله به جلوگیری یا تاخیر در گسترش شعله در صورت آتش سوزی کمک می کند.
Lanxess ادعا می کند دوام Durethan BKV30FN04 تقویت شده با الیاف شیشه در برابر بارهای مکانیکی نیز نسبت به PA6 معمول برتر است.
طبق گزارشات، پلاستیک های مهندسی Lanxess می تواند در طیف گسترده ای از اجزای باتری از جمله روکش باتری، اتصالات ولتاژ بالا، براکت های کابل و لوله های سیستم خنک کننده سلول باتری و همچنین قطعات خودروهای با پیل سوختی هیدروژنی مانند مخازن ذخیره هیدروژن استفاده شود.
همچنین این مواد می تواند جایگزین فلزات در اجزای مختلف شود و طراحی سبک را امکان پذیر کند.

Sanghun Han ، رئیس HPM در کره “مواد با کیفیت بالا ، تخصص فنی و خدمات مهندسی سفارشی از Lanxess ما را قادر می سازد تا توسعه خود را سرعت بخشیم. این به تقویت موقعیت ما در بازار قطعات باتری EV کمک می کند. به همین دلیل است که ما توانستیم روندها و چالش های جابجایی وسیله نقلیه الکترونیکی را در مراحل اولیه شناسایی کرده و در پروژه های مختلف توسعه EV و باتری ان شرکت کنیم.”

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا