اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ساخت کوره های سفارشی برای پخت قطعات کامپوزیتی در صنایع هوافضا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Lewco Inc سازنده کوره های پخت قطعات کامپوزیت، اخیراً کوره ها را به سه مشتری جدید در صنعت هوا فضا شامل آزمایشگاه تحقیقاتی و تولیدکننده هواپیما عرضه کرده است. اندازه و توانایی کوره ها متفاوت بوده و برای هر یک از مشتریان مربوطه سفارشی ساخته شده است.
Lewco یک کوره پخت قطعات کامپوزیتی با کمک خلاء 500 درجه فارنهایت (VACC یا vacuum-assisted composite curing) را از آزمایشگاه تحقیقاتی ملی (national research laboratory) سفارش داشته که محققان از آن برای پخت قطعات مختلف کامپوزیت استفاده می کنند. سیستم برقی در کوره مزبور دارای یک تابلو برق گرمایشی نصب شده در پشت ان با ظرفیت حرارتی 99 کیلووات است.
این کوره مجهز به فن گردش هوای قوی به ظرفیت 18000 فوت مکعب در دقیقه (CFM) است که طبق گزارشات جریان هوای دوگانه را تامین کرده و حرارت یکنواخت را در کل فضای کار فراهم می کند. گزارش شده که کوره یاد شده با دستیابی به ±5 درجه فارنهایت در حداکثر گرمایش، از مشخصات مورد درخواست مشتری ±10 درجه فارنهایت هم فراتر رفته است.

علاوه بر این، Lewco یک کوره برقی ارتقا یافته با درجه حرارت 650 درجه فارنهایت را به یک تولید کننده بزرگ هواپیما تحویل داده است.
Lewco می گوید این کوره منحصر به فرد است زیرا برای دو کاربرد استفاده می شود: پخت قطعات مختلف کامپوزیت هوافضا و گرمایش قطعات تا حداکثر دمای 650 درجه فارنهایت. این کوره دارای یک جعبه گرمایش نصب شده با ظرفیت حرارتی 144 کیلووات است. این کوره مجهز به فن گردش قوی 22000 CFM است که طبق گزارشات جریان هوای دوگانه را تامین کرده و گرمای یکنواخت را در کل فضای کار فراهم می کند. با توجه به برخی از قطعات حاوی حلال، کوره دارای استاندارد NFPA 86، کلاس A است و شامل فن خروجی 500 CFM است.
کوره همچنین دارای تسمه هایی است که درها را در حین ورود پرسنل به داخل باز نگه می دارد. ضمنا یک تسمه کششی الکترونیکی نیز در داخل کوره موجود است تا در صورت گیر افتادن افراد، بلافاصله کوره را خاموش کند. Lewco می گوید خواسته مشتری از کوره، شرایط یکنواختی دمای ±10 درجه در دمای عملیاتی 650 درجه فارنهایت می باشد.
یک آزمایش یکنواختی دما در 9 نقطه داخل کوره انجام شد و نتایج همگی در دامنه تعریف شده و قابل قبول قرار داشت.
در نهایت، Lewco یک کوره برقی با حرارت 800 درجه فارنهایت طراحی و تولید کرده که عمدتا برای پخت ساختارهای کامپوزیت لانه زنبوری (honeycomb composite) استفاده می شود و دارای قابلیت پخت کامپوزیت با کمک خلاء می باشد. این اجاق گاز پیشرفته دارای یک جعبه بخاری نصب شده با 180 کیلووات ظرفیت حرارتی است. کوره مزبور مجهز به فن گردش قوی 24000 CFM است که جریان هوای افقی را ارائه می دهد و گرمای یکنواخت را در کل فضای کار فراهم می کند.

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا