اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Mitsubishi وزن خودروهای الکتریکی را بیش از پیش می‌کاهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت شیمیایی میتسوبیشی آخرین نوآوری خود یعنی محفظه چندسازه (composite) باتری وسایل نقلیه الکتریکی (EV) را به عنوان محور فعالیت‌های خود در نمایشگاه باتری آمریکای شمالی به نمایش گذاشت. این رویداد که توسط Battery Technology و PlasticsToday’s سازماندهی شد، در 14 سپتامبر به پایان رسید.

همکاری مشترک این پروژه شامل مجموعه چندسازه‌های تقویت‌شده با الیاف میتسوبیشی برای سامانه‌های ذخیره‌سازی انرژی پیشرفته و قابلیت‌های تخصصی در طراحی و ساخت از سوی Kreisel Electric برای سامانه‌های ذخیره‌سازی باتری است.

این طراحی جدید بر بسیاری از دغدغه‌های پیرامون محفظه باتری‌های EV سنتی غلبه می‌کند. به طور معمول، باتری‌ها از پروفیل‌های فلزی سنگین تولید می‌شوند که می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر وزن کلی و عملکرد خودرو داشته باشد. با تغییر جنس محفظه به چندسازه، علاوه بر حفظ الزامات محفظه باتری EV، وزن آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
بازار خودروهای الکتریکی به سرعت در حال رشد است، زیرا افراد بیشتری به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می‌کنند. ساختار چند سازه برای باتری علاوه بر وزن بسیار سبک، عملکرد قوی، سطح ایمنی بالا و دوام بیشتری خواهد داشت.
یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی ساخت محفظه باتری از جنس چندسازه، یکپارچه سازی قطعات است: این سامانه در مقایسه با طراحی محفظه فلزی پنج قسمتی، فقط از دو قسمت تشکیل شده است. به همین دلیل فرآیندهای تولید آن نیز ساده شده و هزینه‌ها کاهش می‌یابد. علاوه بر این، برخی از اجزاء قابل بازیافت هستند و می‌توانند شامل استفاده از محتوای بازیافتی باشند و محصولی متناسب با اقتصاد چرخشی ایجاد کنند.
چندسازه‌های به کار رفته در این محصول شامل یک ماده گرمانرم تقویت‌شده با الیاف مقاوم در برابر شعله برای پوشش بالایی است که می‌تواند در برابر حوادث حرارتی با شدت بالا مقاومت کند. این محفظه همچنین دارای یک لایه اضافی از مواد عایق ساخته شده از الیاف آلومینای چندبلوری (polycrystalline alumina fibers) شرکت شیمیایی میتسوبیشی برای محافظت بیشتر از پوشش باتری است.
گذار از خودروهای فعلی به خودروهای الکتریکی سیاره ای پاک تر به ارمغان می‌آورد و این امر با حل یکی از مهم ترین دغدغه‌های خودروهای الکتریکی یعنی کاهش وزن آن‌ها امکان پذیر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا