اخبار

اختصاصی بسپار/ ORLEN Poludnie پروپیلن گلایکول زیستی تولید می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر ORLEN Poludnie تولید کننده سوخت زیستی در لهستان می باشد. این شرکت اخیرا اولین سال فعالیت کارخانه BioPG را به پایان رسانده است. در این کارخانه گلیسرول که محصول جانبی تولید سوخت زیستی می باشد به پروپیلن گلایکول تجدیدپذیر (BioPG) تبدیل می شود.

BioPG از گلیسیرین بدست می آید و یک محصول زیستی می باشد. پروپیلن گلایکول یک محصول پر تقاضا می باشد که در تولید رزین های پلی استر ، پلی اورتان ها ، رنگ ها و محلول های ضد یخ ، حلال های صنایع غذایی ، خوشبو کننده ها و خمیر دندان استفاده می شود. BioPG در مقایسه با پروپیلن گلایکول فسیلی میزان نشر دی اکسید کربن را حداقل 60 درصد کاهش می دهد در حالیکه دارای کیفیت یکسانی می باشد. Air Liquide Engineering & Construction ، امتیاز فناوری و تجهیزات انحصاری این کارخانه را فراهم کرده است.

این کارخانه با استفاده از فناوری BASF فعالیت می کند. فناوری BioPG شرکت BASF بیش از یک دهه است که مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از کاتالیست H9-66 شرکت BASF فرآیندی با انتخاب پذیری بالا و بازده بالای تولید خواهیم داشت. این کاتالیست دارای عملکرد بالایی می باشد و با استفاده از آن می توان هیدروژناسیون را در فاز مایع و بدون نیاز به جداسازی مواد واسطه یا حلال ها انجام داد. در نتیجه منجر به کاهش مصرف انرژی نسبت به سایر فرآیند ها می شود. ORLEN Poludnie اولین تولید کننده پروپیلن گلایکول در لهستان می باشد و هدف آن تامین 75 درصد نیاز پروپیلن گلایکول کشور لهستان می باشد. ظرفیت تولید سالیانه این شرکت 30000 تن می باشد.

به گفته Dominique Rouge نایب رئیس بخش فروش Air Liquide Engineering ، این شرکت به مشتریان خود محصولات تجدید پذیر زیستی جدیدی ارائه می دهد که دارای مزایای زیست محیطی بوده و به کاهش نشر دی اکسید کربن کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا