اخبار

اختصاصی بسپار/ فناوری نانو امولسیونی جدید برای تولید پوشش های خوراکی محافظ مواد غذایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Pressure BioSciences (PBIO) اعلام کرد که مطالعه برای ارزیابی فناوری UltraShear خود را جهت تولید نانو امولسیون های روغن در آب مورد استفاده در تولید پوشش های خوراکی محافظ مواد غذایی آغاز کرده است. این پوشش ها طول عمر میوه ها و سبزیجات را افزایش می دهند و کیفیت آنها را حفظ می کنند. Pressure BioSciences تولید کننده و فروشنده تجهیزات فشار قوی جهت صنایع غذایی، کشاورزی، آرایشی و سایر صنایع می باشد.

پوشش های خوراکی برای بهبود کیفیت و افزایش طول عمر میوه ها و سبزیجات استفاده می گردند. اما استفاده از پوشش های خوراکی در مقیاس صنعتی به دلیل پایداری و حلالیت ضعیف این پوشش ها دارای محدودیت هایی می باشد. اخیرا پیشرفت ها در فناوری پوشش های بر پایه نانو امولسیون امیدواری در صنعتی کردن این پوشش ها را افزایش داده است. اما فناوری های نانو امولسیون فعلی مناسب نبوده و امولسیون های نایکنواخت تولید می کنند. استفاده از فناوری UltraShear شرکت PBIO ، نانو قطرات بسیار ریز و با توزیع اندازه ذرات یکنواخت ایجاد می کند که در تولید پوشش های خوراکی استفاده می شوند.

Cannabidiol (CBD) از گیاه شاهدانه بدست می آید و بر اساس تاییدیه FDA این ماده جزء مواد روان گردان نمی باشد. مطالعات نشان داده است که CBD دارای خواص ضد میکروبی خوبی می باشد (بویژه در برابر قارچ هایی که باعث فاسد شدن مواد غذایی می شوند). مطالعات نشان داده است که مصرف کنندگان مواد غذایی به مواد غذایی کاملا طبیعی و فاقد نگهدارنده ها (green-label food) تمایل دارند و تقاضا برای این مواد غذایی در حال افزایش می باشد. بنابراین بازار پوشش های خوراکی محافظ مواد غذایی با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا