اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Sherwin-Williams پوشش عایق حرارتی جدیدی برای کاربردهای دریایی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Sherwin-Williams سامانه پوشش عایق حرارتی جدیدی را معرفی کرد. این محصول جدید که با نام تجاری Heat-Flex 7000 به بازار عرضه می شود دارای قابلیت عایق سازی و بازتاب گرمای خورشید برای محدوده گسترده ای از کاربرد های صنعتی می باشد. این پوشش تک جزئی بوده و بوسیله اسپری اعمال می شود. این محصول با استاندارد های Occupational Safety and Health Administration در مورد حفاظت پرسنل در برابر سوختگی پوست در مکان های با دمای بالای °F 350 (°C177) مطابقت دارد. پوشش تک لایه Heat-Flex 7000 هزینه های نصب ، بازرسی و تعمیر سامانه های روکش کاری و عایق متداول را حذف می کند.

همچنین پدیده خوردگی زیر عایق (CUI) نیز حذف می گردد. بعلاوه این پوشش اتلاف حرارتی را در قطعاتی که باید گرم تر باقی بمانند کاهش می دهد. همچنین جذب گرمای خورشید را در قطعاتی که باید خنک بمانند کاهش می دهد. Heat-Flex 7000 می تواند بطور مستقیم و در یک لایه بر روی زیرآیند های داغ اعمال شود. اما معمولا بر روی یک پرایمر ضد خوردگی و با ضخامت فیلم خشک 50 تا 75 میل ( 1270 تا 3800 میکرون) اعمال می شود. در این سامانه پوششی از یک فناوری جدید استفاده شده است که منجر به ایجاد یک فیلم ضخیم کاملا سخت شده با حجم بالا می گردد که در برابر انتقال گرما از زیرآیند به سطح (همچنین از سطح به زیرآیند) مقاومت می کند. به گفته Neil Wilds مدیر بخش CUI در Sherwin-Williams ، Heat-Flex 7000 نسل جدیدی از پوشش های عایق می باشد.

با توجه به شیمی و فرمولاسیون جدید یک پوشش تک لایه Heat-Flex 7000 می تواند از سوختگی ناشی از تماس پوست با تجهیزات با دمای تا °C 177 حفاظت کند. در مقایسه با سامانه های متداول که برای ساخت و نصب آنها زمان زیادی مورد نیاز می باشد. Heat-Flex 7000 به آسانی و با هزینه کمتر قابل اعمال می باشد. اگرچه Heat-Flex 7000 مقادیر R-value به بزرگی سامانه های عایق متداول (در شرایط خشک) ایجاد نمی کند اما فیلمی تشکیل می دهد که مانع نفوذ رطوبت از باران یا رطوبت هوا می شود و از سامانه های عایق متداول دارای کارایی بیشتری می باشد. بنابراین کارایی عایق حرارتی حتی در شرایط مرطوب نیز ثابت و یکسان خواهد بود. در سامانه های عایق متداول در اثر ترک خوردن یا ایجاد درز آب به زیر عایق نفوذ کرده و جایگزین هوا (که عایق حرارتی می باشد) می گردد. در نتیجه مقدار R-value کاهش می یابد. این رطوبت می تواند در بین عایق و سطح حبس شده و باعث خوردگی زیر عایق (CUI) گردد.

در سامانه های عایق متداول بازرسی های دوره ای با جدا کردن عایق یا تست های ویژه اولتراسونیک و رادیوگرافی جهت بررسی CUI انجام می گردد. در حالیکه در پوشش های عایق یک بازرسی بصری مختصر برای مشاهده صدمات موجود بر روی سطح پوشش کافی می باشد.Heat-Flex 7000 می تواند برای حفاظت تجهیزات حساس به گرما ( مثل مخازن ، خطوط لوله سوخت ، لوله های آب خنک و غیره) در برابر جذب گرمای خورشید استفاده گردد. این پوشش در صنایع نفت و گاز ، پالایشگاهها ، معادن ، تولید برق ، فرآیند های شیمیایی و کاربرد های دریایی استفاده می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا