اخبار

اختصاصی بسپار/ Solvay امولسیفایر جدیدی برای رزین های اپوکسی جامد معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Solvay اعلام کرد که تولید یک امولسیفایر پایه آب غیر یونی فعال را جهت رزین های اپوکسی آغاز کرده است. این امولسیفایر جدید با نام تجاری Reactsurf 0092 به بازار عرضه می شود و فاقد آلکیل فنول اتوکسیلات ها (APE) می باشد و عمدتا جهت رنگ ها و پوشش های صنعتی یا بایندر ها استفاده می شود.

فناوری بی همتای Reactsurf 0092 به فرمول نویسان اجازه می دهد تا بتوانند پوشش های اپوکسی پایه آب با عملکرد بالا که از نظر خواص عملکردی مشابه یا بهتر از پوشش های پایه حلال می باشند تولید کنند. در این پوشش های پایه آب میزان ترکیبات آلی فرار (VOC) بسیار پایین می باشد. Solvay بطور پیوسته در حال توسعه و تامین محصولاتی است که با استاندارد های زیست محیطی مطابقت دارند.

امولسیفایر جدید دوستدار محیط زیست بوده و فرآیند تولید را آسان می کند. این امولسیفایر خواص فاز های داخلی و خارجی را ترکیب می کند و نیازی به اصلاح شیمیایی اضافی نمی باشد. به گفته Dr. Rong Er Lin محقق و مدیر Solvay Nonecare Coatings Asia-Pacific ، امولسیفایر Reactsurf 0092 دارای گروههای عاملی با فعالیت بالا جهت شبکه ای شدن می باشد. بنابراین علاوه بر امولسیفای کردن به شبکه ای شدن نیز کمک می کند. استفاده از این امولسیفایر باعث کنترل خوب اندازه ذرات و در نتیجه انعقاد بهینه امولسیون می شود بدون آنکه استحکام کاهش یابد. این امولسیفایر خواص اعمال عالی ایجاد می کند و باعث پایداری امولسیون رنگ ها و پوشش ها می شود. امولسیون های اپوکسی پایه آب ساخته شده با Reactsurf 0092 مقاومت عالی در برابر یخ زدن- ذوب شدن دارند.

رنگ های اپوکسی امولسیونی هم با غلظت حجمی رنگدانه (PVC) بالا و هم با غلظت حجمی رنگدانه پایین بر روی پلیت های cold steel rolled (CRS) اعمال شدند و تست مه نمکی (ASTM B-117) انجام شد. نتایج نشان داد که نمونه ها دارای مقاومت خوردگی بالا و چسبندگی تر خوب می باشند و رنگ از سطح جدا نشده است. سایر مشخصه ها از جمله تست مالش MEK (ASTM d5264) ، تست ضربه و سختی پاندولی مشابه پوشش های اپوکسی پایه آب متداول بود با این تفاوت که پوشش جدید دارای VOC بسیار پایینی می باشد. رنگ ها و پوشش های اپوکسی پایه آب در کاربرد های مختلفی شامل مخازن ، کانتینر های حمل و نقل کالا ها ، لوله ها و سازه های فولادی استفاده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا