اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Solvay و معرفی امولسیفایر پلیمریزه شونده جدید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Solvay تولید یک ماده سطح فعال جدید پلیمریزه شونده فاقد APE را آغاز کرد. این محصول جدید که با نام تجاری Reactsurf 2490 به بازار عرضه می شود به عنوان یک امولسیفایر اصلی (primary) جهت سامانه های لاتکس اکریلیک ، وینیل –ا کریلیک و استایرن – اکریلیک استفاده می شود. Reactsurf 2490 عملکرد امولسیون ها را بهبود می دهد. این ماده سطح فعال خواص عملکردی و ظاهری را در پوشش های بیرونگاهی و چسب های حساس به فشار (PSA) در مقایسه با مواد سطح فعال متداول بهبود می دهد.

علاوه بر پوشش های بیرونگاهی و چسب های حساس به فشار ، Reactsurf 2490 در کاربرد های دیگری شامل بایندر رنگ ها ، چسب ها و درزگیر ها ، نساجی ، پوشش های کاغذ و کاربرد های ساختمانی نیز استفاده می گردد. به گفته Sel Avci مدیر بازاریابی بخش پوشش های شرکت Solvay ، مهاجرت (leaching) مواد سطح فعال به سطح فیلم در پوشش های بیرونگاهی و چسب های حساس به فشار یک امر متداول است. این مساله در پوشش های بیرونگاهی که در معرض شرایط سخت محیطی قرار دارند منجر به افزایش جذب چرک و در چسب ها منجر به ایراد water whitening می گردد. Reactsurf 2490 مانع مهاجرت مواد سطح فعال می شود. در نتیجه مقاومت در برابر جذب چرک در پوشش های بیرونگاهی و مقاومت در برابر water whitening در چسب ها بهبود می یابد.

Reactsurf 2490 دارای واکنش پذیری بالایی می باشد و در حین واکنش پلیمریزاسیون امولسیونی به سامانه اضافه می گردد. استفاده از این محصول نیاز به امولسیفایر های کمکی (ثانویه) را حذف می کند. این محصول مطابق با REACH می باشد. همچنین با نیازمندی های قوانین سختگیرانه مربوط به APE مطابقت دارد. این امولسیفایر خواص بهینه ای ایجاد می کند. کشش سطحی دینامیک پایین ، کنترل خوب اندازه ذرات ، کف کم ، سختی بالای فیلم رنگ و ایجاد خواص antiblocking از جمله مزایای استفاده از این امولسیفایر می باشد. قرار دادن پوشش های الاستومری (ساخته شده با بایندر حاوی Reactsurf 2490 ) در شرایط محیطی به مدت سه ماه نشان داد که استفاده از این سطح فعال مقاومت در برابر جذب چرک و blocking resistance را نسبت به بایندرهای متداول بهبود می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا