اخبار

اختصاصی بسپار/ TekniPlex Healthcare ترکیبات ضد میکروبی PVC و TPE را معرفی می‌کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر TekniPlex Healthcare ترکیبات پزشکی ضد میکروبی را معرفی کرده است که می‌توانند برای تولید تعدادی از محصولات دارای تماس با بیمار از جمله آنژیوکت‌ها، اتصالات، شلنگ‌های گاز، ابزارهای تزریق مانند سرنگ و تزریق کننده‌های بدون سوزن استفاده شوند.

در حال حاضر، TekniPlex ترکیبات پلی وینیل کلراید (PVC) و کشایند گرمانرم (TPE) فرموله شده با فناوری یون نقره را ارائه می‌دهد. TekniPlex Healthcare برای توسعه سری محصولات ضد میکروبی خود، افزودنی‌های یون نقره – که دارای خواص ضد میکروبی طبیعی هستند – را با مجموعه گسترده ای از ترکیبات PVC انعطاف پذیر و سخت درجه پزشکی فعلی یا ترکیبات CELLENE TPE درجه پزشکی خود ادغام می‌کند. بر خلاف ضدعفونی‌کننده‌هایی که فقط چند ساعت دوام می‌آورند، فرمول‌بندی یک محصول پزشکی با ترکیبات ضد میکروبی باعث محافظت میکروبی آن در طول عمر محصول می‌شود.
کاربردهای ضد میکروبی یون نقره پایه و اساس محکم علمی دارد. یون‌های نقره همزمان با ایجاد چالش در حضور باکتری بر روی سطح، توانایی سلول باکتری را برای تولید مثل مهار می‌کنند. یون‌های نقره از طریق لایه بیرونی وارد سلول می‌شوند، آنزیم‌ها را مسدود می‌کنند تا سلول از تولید انرژی جلوگیری کند و DNA آن را مختل می‌کند و در نتیجه توانایی آن را برای شکافتن و ایجاد یک کپی از خود از بین می‌برد. این فناوری در برابر طیف وسیعی از باکتری‌ها مانند باکتری‌های مقاوم به متی سیلین (MRSA) و انتروکوک‌های مقاوم به وانکومایسین (VRE) موثر است.

با توجه به خطرات عفونت‌های منتقل شونده از مراکز مراقبت‌های بهداشتی، راه حل‌های ضد میکروبی پتانسیل قابل توجهی برای بیمارستان‌ها و سایر مراکز مراقبتی دارند. محصولات ساخته شده با ترکیبات حاوی نقره می‌توانند به 80 درصد کاهش باکتری در 15 دقیقه دست یابند و پس از دو ساعت تا بیش از 99.9 درصد موثر هستند. ترکیبات گونه پزشکی TekniPlex Healthcare ای کولای و استافیلوکوکوس اورئوس را طبق آزمایش‌های انجام شده بر اساس استانداردهای ISO 22196:2011، بیش از 99.9٪ در 24 ساعت می‌کاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا