اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ VDMA از همکاری راهبردی آلمان و ایتالیا به نفع اتحادیه‌ی اروپا می گوید/ آمار جالب توجه مبادلات ماشین آلات میان دو کشور

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر دو کشور صنعتی قوی آلمان و ایتالیا می‌توانند اتحادیه اروپا را با هم به جلو ببرند. کارل‌هائوسگن، رئیس VDMA، در مورد همکاری راهبردی مورد توافق آلمان و ایتالیا می‌گوید:
همکاری راهبردی بین ایتالیا و آلمان که اکنون در بالاترین سطح مورد توافق قرار گرفته است، گامی مهم به ویژه در رابطه با تصمیم سازی در اتحادیه اروپاست. اتحاد آلمان و ایتالیا می‌تواند دستاوردهای بزرگی به خصوص برای توسعه بیشتر بازار داخلی و سیاست‌های مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) به همراه داشته باشد و همچنین می‌تواند سایر کشورهای اتحادیه اروپا را برای پیوستن به طرح‌ها ترغیب کند.

دو کشور صنعتی قوی مانند آلمان و ایتالیا که با بخش SME بسیار نوآور و صادرات محور شاخص می‌شوند، منافع مشابهی در موضوعات سیاست صنعتی دارند که باید این موارد را در اتحادیه اروپا به شیوه ای هماهنگ بیان کنند. بنابراین درست است که همکاری بین آلمان و ایتالیا از طریق انجمن سالانه وزیران بین شرکت‌های ایتالیا و امور اقتصادی آلمان نهادینه شده است، VDMA، به عنوان نماینده شرکت‌های مهندسی مکانیک آلمان و ایتالیا، آماده است تا فعالانه از این ابتکار عمل و همچنین آماده سازی برای مجمع سالانه وزیران همراهی و حمایت کند.

اطلاعاتی در خصوص روابط اقتصادی آلمان و ایتالیا
• حدود 1800 شرکت آلمانی با حدود 200000 کارمند در ایتالیا مستقر هستند.
• تقریباً 500 شرکت مهندسی مکانیک و کارخانه آلمانی بیش از 70000 شغل در ایتالیا ایجاد می‌کنند که تقریباً 250 شرکت عضو VDMA با مجموع 463 شعبه دارند.
• در سال 2022، تحویل ماشین آلات آلمان به ایتالیا بالغ بر 9.6 میلیارد یورو (با 10.4 درصد افزایش) بود. روند مثبت در 9 ماهه اول سال 2023 ادامه یافت: صادرات ماشین آلات آلمان به ایتالیا با 6.4 درصد افزایش یافت و به 7.7 میلیارد یورو رسید.
• در سال 2022، ایتالیا با 7.8 میلیارد یورو دومین تامین کننده خارجی آلمان در زمینه ماشین آلات، سیستم‌ها و قطعات – پس از چین- بود.
• در سال 2022، سرمایه گذاری مستقیم آلمان در ایتالیا حدود 40 میلیارد یورو بود، در حالی که شرکت‌های ایتالیایی حدود 35 میلیارد یورو در آلمان سرمایه گذاری کردند.
• در اروپا، بیشتر سرمایه گذاری مستقیم آلمان در بخش مهندسی مکانیک به ایتالیا سرازیر می‌شود (5.4 درصد).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا