اخبار

اختصاصی بسپار/ WACKER و رزین جدیدی برای پوشش های پایه حلال و سامانه های UV پز

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر WACKER در نمایشگاه ECS 2023 که در تاریخ 28 تا 30 ماه March در Nuremberg آلمان برگزار شد ، محصول جدیدی از خانواده رزین های VINNOL را معرفی کرد. رزین VINNOL L-6868 برای پوشش های پایه حلال ، جوهر های چاپ ، سامانه های با جامد بالا و سامانه های UV پز مناسب می باشد. همچنین می تواند در تولید پوشش های چوب ، کاغذ و film coating استفاده شود.

رزین جدید دارای پایین ترین ویسکوزیته در خانواده VINNOL می باشد. بعلاوه VINNOL L6868 با محدوده گسترده ای از رقیق کننده های فعال و منومر های سامانه های UV پز سازگار می باشد. یکی از مشخصه های مهم آن حلالیت بسیار خوب آن در انواع مختلف حلال ها می باشد. رزین جزء تشکیل دهنده فیلم در جوهرهای چاپ و پوشش ها می باشد و ذرات رنگدانه را در کنار هم و روی زیرآیند نگه می دارد. WACKER در حال حاضر محدوده گسترده ای از رزین های VINNOL را تولید می کند. اما با توجه به فرآیند های جدید و فناوری های جدید نیازمندی های صنایع پوشش ها و جوهرهای چاپ در حال تغییر می باشد. به همین دلیل شرکت WACKER همواره در حال توسعه رزین های جدید می باشد. این توسعه با توسعه رزین VINNOL H40/43 که هم اکنون در دسترس می باشد آغاز گردید. این رزین یک کوپلیمر از وینیل کلراید و وینیل استات می باشد که فاقد گروههای عاملی می باشد و برای محدوده گسترده ای از حلال ها و منومر های UV مناسب می باشد. این رزین دارای بهترین حلالیت و پایین ترین ویسکوزیته بود. اما مشتریان رزین های با حلالیت بهتر و ویسکوزیته پایین تر نیاز داشتند. به همین دلیل متخصصان WACKER ، ترکیب مولکولی رزین را اصلاح کردند.

آنها میزان منومر وینیل کلراید را به حداقل (44 درصد) و میزان منومر وینیل استات را به حداکثر (56 درصد) رساندند. نتیجه تولید رزین VINNOL L-6868می باشد که دارای حلالیت بسیار خوبی در کتون ها، استر ها، منومر های اکریلیک، منومر های UV و گلایکول استر ها می باشد. کاهش میزان وینیل کلراید باعث بهبود چقرمگی و سختی رزین و همچنین بهبود مقاومت شیمیایی می گردد. ویسکوزیته محلول 20 درصد VINNOL L-6868 در MEK تنها 7 mPa.s می باشد در حالیکه این میزان برای VINNOL H40/43 حدود 25 می باشد. رزین جدید می تواند برای فرموله کردن سامانه های با جامد بالا استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا