اخبار

اختصاص ۲ درصد از GDP به دانش‌بنیان‌ها در سال گذشته

بسپار/ایران پلیمر وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: سال گذشته ۲درصد از جی دی پی کشور به حوزه دانش‌بنیان‌ها اختصاص داشت که عدد بالاتری نسبت به سال ۱۴۰۰ بود؛ در سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافت.

 سید احسان خاندوزی در حاشیه رویداد معرفی دستاوردهای شبکه بانکی در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران با اشاره به این رویداد، گفت: اینحا بخش کوچکی از نمایشگاه محصولات و تولیدات دانش پایه و شرکت های دانش بنیان است که با حمایت صندوق های پژوهش و فناوری و شبکه بانکی کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی به ثمر رسیده اند و امروز ما شاهد به ثمر رساندن نتایج این دستاوردها و محصولات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی و انرژی و غیره هستیم.

وی افزود: مطلع هستید که سال گذشته این حوزه ۲درصد از جی دی پی کشور را به خود اختصاص داد که عدد بالاتری نسبت به سال ۱۴۰۰ است، در سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی به شرکت های دانش بنیان اختصاص یافت.

خاندوزی خاطر نشان کرد: شبکه بانکی کشور۱۴۰ هزار میلیارد تومان مانده تسهیلاتی بود که به شرکت های دانش بنیان اختصاص دادند و حدود نیمی از این عدد به محصولات خاص دانش بنیان پرداخت شد و در کنار تسهیلات تامین مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه ضمانت بود که توسط شبکه مالی برای شرکت های دانش‌بنیان صادر شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: با توجه به دوره رشد سریع و ظرفیت فوق العاده ای که در نخبگان و مخترعین و مبتکران وجود دارد، ظرفیت‌ها بسیار بالاتر است و امیدواریم با سایر سیاست های کنترلی که در حوزه نقدینگی و پل های پولی وجود دارد بتوانیم ظرفیت بالاتری را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم.

خاندوزی تاکید کرد: کمک کردن از طریق ابزارهای تأمین مالی و زیر ساخت های تامین مالی شرکت‌ها می‌تواند برای کشور ارز آور باشد و شرکت ها را تبدیل به فاتح بازارهای صادراتی کند، ضمن آنکه این شرکت ها می توانند نیاز کشور را به محصولات دانش‌بنیان به حداقل برساند؛ از این رو تامین مالی این شرکت‌های دانش بنیان از اولویت ها به شمار می رود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا