اخبار

ادغام شرکت Qatar Vinyl با QAPCO برای افزایش سود و بهره‌وری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت نفت قطر در نظر دارد تا شرکت  Qatar Vinyl یا QVC که بخشی از مجموعه پتروشیمی‌های Mesaieed  (Mesaieed Petrochemical Holding) می‌باشد را با شرکت پتروشیمی قطر یا Qapco ادغام نماید. 

این فعالیت قرار است با همکاری صنایع قطر یا IQ صورت گرفته و نتایجی را در بر داشته باشد. این حرکت هزینه‌ها را بهینه کرده و سودآوری را بهبود می‌بخشد.

نتیجه‌ی این کار ادغام در غالب تنها یک شرکت Qapco خواهد بود که مزایای هر دو شرکت را در بر خواهد داشت. این خبر برای اولین بار توسط سخنگوی شرکت پتروشیمی قطر مطرح شده و در gulfnews.com منتشر شد. این تغییرات به مالکیت هیچ یک از سهامداران خدشه ای وارد نخواهد کرد ولی اثرات هم افزایی خوبی را در اثر تبدیل شدن به یک مجموعه‌ی واحد برای سهامداران ایجاد خواهد کرد. انتظار می‌رود این تصمیم تا اواخر ماه مارچ سال جاری انجام گرفته و تا انتهای سال 2017 تکمیل گردد.

80 درصد شرکت Qapco تحت مالکیت شرکت IQ و 20 درصد آن مربوط به شرکت پتروشیمی Total فرانسه می‌باشد. محدوده‌ی فعالیت‌های این شرکت تولید اتیلن، پلی اتیلن، هگزان و سایر محصولات پتروشیمیایی می‌باشد. این درحالی است که شرکت QVC در زمینه‌ی فروش این محصولات فعالیت می‌نماید. از جمله محصولاتی که توسط این شرکت به فروش می‌رود می‌توان به سود سوزآور، اتیلن دی کلراید و مونومر وینیل کلراید اشاره کرد.

در سال 2016 سود آوری شرکت Qapco حدود 2/62 میلیارد ریال قطر و سودآوری شرکت QVC حدود 170/48 میلیارد ریال قطر اعلام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا