اخبار

ارایه محصولات پایدارکننده UV برای علایم ترافیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، صفحات دندانه‌دار قرار گرفته در ابتدای خطوط عابر پیاده از جنس کامپوزیت های پلیمری گرماسخت بوده که در آن از فناوری رنگ پیشرفته‌ای استفاده شده است. این صفحات باید از چقرمگی، پایداری بالا و براقیت رنگ اعمال شده بر روی آنها از کیفیت عالی برخوردار باشد. یکی از چالش‌های پیش‌روی این مواد چندسازه‌ای عملکرد ضعیف آنها در برابر تابش اشعه UV می‌باشد. بطوریکه، پس از گذشت چند ماه در تماس با UV، پدیده سفیدشدگی (chalking) و در ادامه خارج شدن الیاف شیشه از بستر چندسازه رخ خواهد داد که منجر به تخریب صفحه خواهد شد.

شرکت Chromaflow یکی از تولیدکنندگان سامانه‌های پراکنشی حاوی رنگ‌دانه بشمار آمده و با تجربه چندساله در شناسایی سازوکارهای درگیر در تخریب این صفحات، راه‌حل‌های نوینی در اختیار مشتریان قرار داده‌اند. نتیجه این تحقیقات منجر به تولید انواع مختلف پایدارکننده‌های UV شده است. محصولات پیشنهادی شرکت Chromaflow جهت تقویت مقاومت در برابر اشعه UV تحت عنوان تجاری UV Solution مطرح شده است. از ویژگی این محصولات می‌توان به پخش یکنواخت ذرات رنگ‌دانه بهمراه افزودنی‌های مقاوم در برابر UV بطور همزمان اشاره نمود.

این شرکت آزمون‌های مختلف جوی برای بررسی عملکرد این پایدارکننده‌ها و میزان افت براقیت به مرور زمان را نیز انجام می‌دهد. نتایج این آزمون‌ها حاکی از عملکرد خوب محصولات پایدارکننده UV می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا