اخبار

ارزش فناوری PureCycle در بازیافت پلاستیک ها به 250 میلیون دلار افزایش پیدا کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر انتظار می رود سایت جدید شرکت PureCycle در Ironton سالانه بیش از 100 میلیون پند پلی پروپیلن خالص بازیافتی تولید کند. شرکت PureCycle منابع مالی مورد نیاز برای ساخت اولین سایت تولیدی خود در Ironton به نام OH را تامین کرد. این موضوع PureCycle را به یکی از شرکت های بزرگ تبدیل می کند و راهبرد این شرکت را در توسعه ی طولانی مدت تحقق می بخشد. همچنین این شرکت را با گسترش بازیافت در آمریکا و تولید پلی پروپیلن بازیافتی همراه می کند.
Mike Otworth، مدیرعامل شرکت در شهر ارلاندو بیان می کند، نیاز به ساماندهی ضایعات PP نیروی محرکه اصلی شرکت PureCycle در ایجاد این سایت بوده است. با وجود شرایط شیوع بیماری نیز تمرکز زیادی بر روی بازیافت PP است. هدف تبدیل این ماده به یک چرخه ی بسته است به طوری که از بازیافت آ بتوان مجدد این ماده را با خلوص بالا تولید کرد. این کار تا حد زیادی از آلودگی محیط زیست جلوگیری خواهد کرد.
سال گذشته PureCycle از فاز اول پروژه ی واحد ارزیابی خوراک رونمایی کرد. در این واحد فرش های کهنه و دور ریخته شده بازیافت شده و به پلی پروپیلن خالص و بدون بو و رنگ تبدیل می شود.
در صورت کامل شدن اولین واحد شرکت PureCycle، انتظار می رود بیش از 150 میلیون پوند PP خالص در سال تولید شود. این مواد برای بسته بندی کالا، تولید وسایل خانگی و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. از PP بازیافتی این شرکت می توان برای کاربردهایی که پیش از این مجوز استفاده در آن را نداشتند نیز استفاده کرد. PureCycle در تلاش است که مجوز سازمان FDA برای استفاده از این مواد در بسته بندی مواد غذایی را نیز کسب کند.
در ابتدای سال جاری، شرکت Total در توافق نامه ای با PureCycle برای همکاری های گسترده در زمینه ی بازیافت مواد توافق نامه ای امضا کردند. طی این توافق نامه Total با خرید بخشی از محصول خروجی PureCucle در آمریکا موافقت کرد و همچنین برای توسعه ی سایت تولیدی این شرکت در اروپا نیز اعلام آمادگی کرد.
فناوری PureCycle تنها شرکتی است که PP بازیافتی آن ویژگی های PP اولیه را دارد. فرایند منحصربه فردی که این شرکت استفاده می کند رنگ، بو و سایر ناخالصی های PP خوراک را جدا کرده و PP بازیافت شده ی نهایی دقیقا ویژگی های PP اولیه را دارد. PureCycle امتیاز این فناوری را از شرکت Procter & Gamble خریداری کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا