اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ از امروز و در نمایشگاهی در مونیخ/ نمایش فناوری های نو در آمیزه های پلیمری برای خودروهای برقی آینده

بسپار/ ایران پلیمر  Sabic راه حل‌های مواد مناسب برای تجهیزات تامین وسایل نقلیه الکتریکی (EVSE)، باتری، انرژی خورشیدی و صنایع باد را در رویداد smarter E Europe 2023 در مونیخ، آلمان، در ماه جاری به نمایش خواهد گذاشت. رزین‌ها، ترکیبات و هم بسپارهای ویژه Sabic شامل راه‌حل‌های زیستی، بازیافت و باز استفاده است که به پایداری کمک می‌کنند؛ و همچنین گونه‌هایی با بهبود عملکرد و طراحی‌های جدید برای کاربرد در این بخش‌هایی که به سرعت در حال توسعه هستند.

به عنوان نمونه‌ای از این تلاش، Sabic در نمایشگاه، گونه‌های جدید LNP Elcres CRX را عرضه خواهد کرد که می‌تواند ترکیبی از تاخیر در شعله (FR) و ضربه و مقاومت شیمیایی به اجزای EVSE را ارائه دهد.

موادی طراحی شده اند تا امکان پذیرش گسترده تر وسایل نقلیه الکتریکی را فراهم کنند. زیرساخت شارژ قوی یک عامل کلیدی برای پذیرش گسترده تر وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) است. از آنجایی که مصرف کنندگان خواستار دسترسی بدون محدودیت به ایستگاه‌های شارژ عمومی، قابل اطمینان بودن و سرعت شارژ بالاتر هستند، مواد جدید می‌توانند به ارائه ایمنی بیشتر، دوام بیشتر و عملکرد بهتر کمک کنند. محصولات گرمانرم Sabic می‌توانند مقاومت در برابر ضربه، اشعه فرابنفش، مواد شیمیایی و آب و هوا و همچنین خواص الکتریکی و شعله را افزایش دهند.

 

قطعاتی که قرار است به نمایش گذاشته شود عبارتند از:

  • محفظه‌های EVSE ساخته شده با سری LNP Elcrin EXL و ترکیبات جدید LNP Elcres CRX، که انعطاف پذیری در دمای پایین، پایداری UV، بهبود مقاومت شیمیایی، و بازدارندگی شعله بدون کلر/بدون برم را ارائه می‌دهند.
  • کانکتورهای شارژ EV که از مواد LNP Elcrin EXL و LNP Elcres CRX ساخته شده‌اند و پایداری ابعادی، مقاومت شیمیایی و خواص الکتریکی بهینه‌شده را ارائه می‌کنند.
  • به لطف خواص مواد LNP Elcres DMX و LNP Elcres SLX، نمایشگرهایی با انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر خراش و مواد شیمیایی افزایش یافته ارائه می‌شود

 

پیشرفت باتری و پیل سوختی

برقی‌سازی خودرو در مقیاس وسیع همراه با تغییر مداوم به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی و توزیع جدیدی را طلب می‌کند. طیفی از باتری‌ها، از سطح خانگی تا صنعتی، مورد نیاز خواهد بود. ترکیبات شیمیایی مختلفی در ساخت باتری نقش دارند از جمله سرب معمولی و لیتیوم و همچنین هیدروژن. به گفته این شرکت، مواد تخصصی Sabic می‌توانند به ایجاد طرح‌های جدید، بهبود چگالی و کارایی انرژی و کاهش وزن کمک کنند.

 

دیگر قطعاتی که قرار است به نمایش گذاشته شوند عبارتند از:

  • شلنگ‌ها و محفظه‌های ساخته شده با ترکیب LNP Elcres CX، دارای مقاومت حرارتی بالاتر، پایداری هیدرولیکی و مقاومت شیمیایی بهتر در مقایسه با ترکیبات استاندارد ضد شعله پلی کربنات/اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن (PC/ABS).
  • ورق‌ها و پروفیل‌های ساخته شده با ترکیب جدید LNP Elcres CRX9016E که ترکیبی از مقاومت شعله، ضربه و مقاومت شیمیایی افزایش یافته است.
  • پیل سوختی و اجزای دیگر باتری، مانند واشرها، صفحات دوقطبی، کلکتورهای جریان و پوشش‌ها که از رزین‌ها و فیلم‌های Ultem و ترکیبات LNP استفاده می‌کنند.
  • غشاهای پلی فنیلن اتر سولفونه شده (sPPE) برای استفاده بالقوه به عنوان جداکننده‌های تبادل یونی برای باتری‌های جریان و سلول‌های سوختی. اعتقاد بر این است که این غشاها رسانایی یونی بالایی همراه با دوام بهبود یافته ارائه می‌دهند.
  • صفحات دوقطبی برای باتری و سلول سوختی، که به طور بالقوه می‌توانند از ترکیبات LNP Stat-Kon که وزن سبک و رسانایی بالا را ارائه می‌دهند، بهره مند شوند.

smarter E Europe 2023 از 14 تا 16 ژوئن در مونیخ برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا