اخبار

از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرزهای شلمچه و چذابه

بسپار/ایران پلیمر ناظر گمرکات خوزستان گفت: فعالیت‌های تجاری در دو مرز شلمچه و چذابه از سرگرفته شده است.

بهروز قره‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با کشور عراق و هم چنین روند رو به پایان تردد زوار از مرزها، فعالیت تجاری در دو مرز شلمچه و چذابه از سر گرفته شده است و تجار می‌توانند نسبت به صادرات و واردات از این دو مرز اقدام کنند.

وی افزود: فعالیت تجاری از مرز شلمچه از روز گذشته و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده از سرگرفته شده و تجار در حال فعالیت در این مرز هستند.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در مرز چذابه با توجه به اینکه هنوز تعدادی از زوار خارجی در حال تردد هستند تجار نسبت به آغاز فعالیت‌های خود اقدام نکرده‌اند اما از نظر گمرک مشکلی برای از سرگیری تجارت در این مرز نیست و آمادگی کامل برای فعالیت‌های تجاری در مرز چذابه وجود دارد.

قره‌بیگی عنوان کرد: فعالیت تجاری در مرزهای شلمچه و چذابه در ایام اربعین به دلیل تردد زوار و هم چنین عدم آمادگی در طرف عراقی برای فعالیت تجاری و ارائه خدمات به زوار به صورت همزمان، متوقف شده بود و تجار از مرزهای جایگزین برای فعالیت‌های خود اقدام می‌کردند.

وی افزود: در ۵ ماه نخست امسال ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است. هم چنین میزان واردات گمرکات استان خوزستان در این مدت، ۵ میلیون و ۴۴۳ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار بوده که بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از واحدهای گمرکی شلمچه و چذابه انجام شده است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا