اخبار

از شهرک‌های صنعتی چه خبر؟

بسپار/ ایران پلیمر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد وضعیت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نیمه اول امسال بهبود نسبی داشته است.

به گزارش ایسنا، طبق این آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب در پایان شهریور ماه امسال به ۹۷۸ مورد رسیده است که نسبت به تعداد ۹۶۰ موردی آن در سال گذشته، حدود ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دست بهره‌برداری نیز در نیمه اول امسال ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و به ۸۰۶ مورد رسیده است.

در این میان، ‌تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شش ماهه نخست امسال حدود ۶.۶ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده و در پایان شهریور ماه امسال به ۴۲ هزار و ۱۶۰ واحد رسیده است.

از طرف دیگر میزان اشتغال واحدهای به بهره‌برداری رسیده تا پایان شهریور ماه سال گذشته ۷۹۸ هزار و ۳۸۷ نفر بوده که با هفت درصد افزایش به ۸۵۴ هزار و ۶۱۵ نفر در شش ماه نخست امسال رسیده است.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که از آغاز سال ۱۳۹۷ تا پایان شهریور ماه امسال تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای آب، برق و گاز نیز به ترتیب ۲.۲، ۰.۹ و ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا