اخباراخبار ویژه

شکایت یک مشتری از پتروشیمی خوزستان/ خریدهای تیرماه هنوز تحویل نشده/ افزایش قیمت رزین اپوکسی در بازار تا بیش از 100 هزارتومان!

بسپار/ایران پلیمر یکی از مدیران صنعت در تماسی با این گروه رسانه ای به طرح شکایتی از پتروشیمی خوزستان پرداخت. وی گفت: متاسفانه علی رغم عرضه ی رزین اپوکسی در بورس کالا، نسبت به تحویل کالا اقدامی انجام نمی شود.

شنیده می شود که این مساله به دلیل بدهی این شرکت به گمرک و دارایی و رد شدن حد اعتباری وثیقه های پتروشیمی نزد این دو سازمان اتفاق افتاده. خرید های انجام شده در تیرماه هنوز به طور کامل تحویل خریداران نشده! و پتروشیمی ادعا می کند به صورت تجمیعی در حال تحویل سفارشات است. مشکلی که این مساله بوجود آمده کم شدن رزین در بازار داخلی و افزایش شدید قیمت های رزین اپوکسی در بازار است. به صورتی که اگر شخصی در تیرماه رزین به قیمت 62 هزارتومان از بورس کالا خریداری کرده باشد، به دلیل عدم تحویل کالا توسط پتروشیمی ناچار به تأمین رزین از بازار داخلی به قیمت های بسیار بالاتر تا 106 هزارتومان خواهد بود!

پتروشیمی ادعا می کند که مشکلات بدهی و وثیقه ی این شرکت در حال برطرف شدن است اما هزینه های بسیار بالای تحمیل شده به تولید کننده ها و قفل شدن سرمایه در گردش شرکت ها نزد پتروشیمی، در نهایت باعث ضرر و زیان مشتریان شده است. اگرچه امیدی به جبران این خسارت ها نیست، اما شاید بتوان با اعمال فشار به پتروشیمی و نهاد های مسئول هرچه سریع تر نسبت به برطرف شدن این مساله اقدام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا