اخبار

از کدام مهندسین پلیمر در روز مهندس تقدیر شد؟

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، در چهارمین دوره نکوداشت روز مهندسی در فرهنگستان علوم  ١٢ نفر در قالب استادان ، مهندسان و پژوهشگر جوان برجسته معرفی شدند. 

جعفر توفیقی عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم در این مراسم گفت: افراد برگزیده جزو شخصیت های علمی و فنی برجسته کشور هستند.
وی اظهار کرد: انتخاب این افراد با دقت و حساسیت بالایی از سوی فرهنگستان صورت گرفته است و در این راستا آیین نامه دقیقی تهیه شده است.
وی به محورهای انتخاب این افراد اشاره کرد و گفت: در محور آموزش بر شخصیت علمی و اخلاقی این افراد تاکید فراوان شده است. 

توفیقی افزود: نقش معلمی، جامعیت علمی، مسوولیت پذیری، وقت شناسی، رعایت اخلاق حرفه ای، کیفیت و نواوری در تدریس، انتقال مفاهیم نو در کلاس ها، نقش موثر در ارتباط با رشته تخصصی در جامعه و صنعت، آثار پژوهشی برگزیده، استناد مجامع علمی، تاثیر در توسعه علمی کشور و میزان اهتمام در تاسیس دانشکده و دانشگاه برخی از محورهای انتخاب این برگزیدگان است.
رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم نیز در این مراسم با اشاره به پیشرفت علمی در کشور گفت: تعداد مهندسان تحصیلکرده ایران نسبت به جمعیت نشان دهنده آمار قابل قبولی دست که با هدایت صحیح نخبگان به سمت تولید می توان شاهد پیشرفت و توسعه بیشتر در کشور باشیم. 

وی افزود: مهندسان سازندگان جهان امروز هستند و همانطور که از قرن نوزدهم تا به امروز صنعت و دانش به همت آنها به پیشرفت منتهی شده است مهندسین ایرانی باید دانش و صنعت را به یکدیگر پیوند بزنند و در ساختن کشور بیشتر سهیم شوند. 


*** در بخش اساتید برجسته
سه نفر به عنوان استاد برجسته معرفی شدند. دکتر 'سید محمد تقی فاطمی قمی' که به عنوان استاد برجسته معرفی شد مهندس صنایع، استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیر کبیرو دارای سابقه ٣٤ سال عضو هیات علمی است . وی همچنین تالیف بیش از ٤٠٠ مقاله در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی و سرپرستی بیش از ٦٠ عنوان پایان نامه کارشناسی ، ١٤١ پایان نامه کارشناسی ارشد و ١٩ پایان نامه دکتری در کارنامه خود دارد. 

دکتر 'معصومه نصیری کناری' استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، تالیف بیش از ١١٠ مقاله در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی ، هدایت بیش از ٦٥ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری ، انتخاب بهترین مقاله در دو سال ٢٠١٣ و ٢٠١٤ در ژورنال های بین المللی و راه اندازی ازمایشگاه مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در سال ٨٠ برخی از دستاوردهای وی به عنوان استاد برجسته است. 

دکتر 'محمود مهرداد شکریه' استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت به عنوان استاد برجسته دارای بیش از ٥٣٠ مقاله در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی، هدایت ١١٤ پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، ثبت ٢٤ اختراع داخلی و یک اختراع خارجی برخی افتخارات است. وی در صنعت کامپوزیت فردی شناخته شده است


*** منتخبان بخش مهندسان برجسته
دکتر 'محمد رضا ظهیر امامی' یکی از منتخبان بخش مهندسان برجسته است. وی مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی فراسان دارای دکترای مدیریت حرفه ای از دانشگاه نیس فرانسه به طور مستقیم و ثابت برای سه هزار نفر شغل ایجاد کرد، همچنین تاسیس و بنیانگذاری ١٨ واحد صنعتی و مهندسی را در کارنامه دارد.
یکی دیگر از منتخبان این بخش مهندس 'عبدالوهاب ادب اوازه' است. وی مدیر عامل شرکت مهندسی مشاور ناظران یکتا ، تالیف ١٢ جلد کتاب، ١٧٨ جلد جزوه تخصصی ، ١٩٧ مقاله در نشریات تخصصی وکنفرانس ها، همکاری در تدوین ١٦٥ ردیف استاندارد ملی و چهره ماندگار خانه صنعت و معدن جوانان در سال ٨٩ برخی کارهای است که در کارنامه دارد.
همچنین دکتر محمد رضا پاکروان عضو هیات دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف دارای هفت اختراع بین المللی ثبت شده، بنیانگذاری ازمایشگاه پژوهشی شبکه های مخابرات داده در دانشگاه صنعتی شریف، ایجاد شغل برای ٥٠٠ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و اخذ جایزه جشنواره بین المللی خوارزمی در سال ٩٢را به عنوان مهندس برجسته در کارنامه دارد. 


***بخش پژوهشگران جوان برجسته
دکتر 'حمید احمدی' دارای مهندسی عمران در بخش سازه های دریایی تالیف سه کتاب ، ٦١ مورد مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی ، نمایه ٣٨ مقاله در نشریات ISI و پنج طرح پژوهشی خاتمه یافته برخی از اقدامات وی به عنوان پژوهشگر جوان برجسته است.
دکتر 'محمدصالح تواضعی' دارای دکترای مهندسی برق با گرایش کنترل دارای ١٠١ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی ، ٢٧ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی و هدایت ١٩ مورد پایان نامه کارشناسی ارشد و سه مورد دکتری را در کارنامه دارد.
دکتر 'مجید پور انوری' دارای دکترای مهندسی مواد، جوشکاری دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف، دارای ٩٠ مورد مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی ، هدایت هشت مورد پایان نامه کارشناسی ارشد و داور هشت مجله بین المللی در کارنامه دارد.
دکتو 'یاسر کیانی' دکترای مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دانشگاه صنعتی امیر کبیر همکاری در تالیف چندین فصل ١٠ کتاب، عضویت در هیات تحریریه مجلات معتبر و دریافت جوایز و نشان های معتبر را در کارنامه خود دارد.
دکتو 'عطاالله طالعی زاده' دکتری مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت، تالیف سه کتاب، ١٠٠ مقاله در محلات معتبر ملی و بین المللی ، ٣٥ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی ، هدایت ١٥ پایان نامه کارشناسی ارشد و یک مورد دکتری برخی اقدامات وی است.
دکتر 'مهدی سلامی کلجاهی' دکتری مهندسی پلیمر دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تالیف دو کتاب، ثبت ٦ مورد اختراع، ١١٣ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی ، ٧٧ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی ، هدایت ٣٣ پایان نامه کارشناسی ارشد و چهار دکتری و کمک به راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر – رنگ در دانشگاه صنعتی سهند برخی اقداماتی است که در کارنامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا