اخبار

اختصاصی بسپار/ استاندارد ASTM برای حمایت از پلاستیک‌های پایدار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  گروه استاندارد بین المللی ASTM اعلام کرد که در حال توسعه استاندارد جدیدی به نام WK87117 است که از بازیابی و بازیافت پلاستیک پشتیبانی می‌کند.

استاندارد پیشنهادی دستورالعمل‌های کلی، الزامات و اصطلاحات و تعاریف را برای کمک به توسعه، ساخت و بازیابی پلاستیک در یک جریان چرخشی از منابع پوشش می‌دهد. استاندارد پیشنهادی پلاستیک‌ها، اجزاء، ترکیبات تشکیل دهنده، ورودی‌ها و تمام مواد مرتبط با ساخت و بازیابی پلاستیک را پوشش می‌دهد.

برای رسیدن به آینده‌ای پایدار، بشر به رویکردهای تعبیه‌شده در یک اقتصاد چرخشی نیاز خواهد داشت، اقتصادی که استفاده مداوم از منابع را در اولویت قرار می‌دهد، نه اقتصاد خطی که امروزه بیشترین کاربرد را دارد. مانند هر ابتکار جدید، حوزه پلاستیک از انواع اصطلاحات و تعاریف جدید استفاده خواهد کرد که نیاز به استاندارد سازی دارند. استاندارد پیشنهادی از این هدف پشتیبانی خواهد کرد.

زمانی که اصطلاحات استاندارد شوند، استانداردهای بیشتر در مورد بازیافت، قابلیت استفاده مجدد، طراحی و موضوعات دیگر می‌توانند ایجاد شوند.

کمیته پلاستیک ASTM (D20) از بازیافت‌کنندگان و مدیران بخش پسماند و همچنین متخصصان در زمینه‌ی پایداری، پلاستیک و شیمی دعوت می‌کند تا در توسعه‌ی استاندارد پیشنهادی به این گروه بپیوندند. کمیته D20 در طول جلسات خود در هفته کمیته ASTM در واشنگتن دی سی درباره این استاندارد پیشنهادی بحث خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا