اخبار

استفاده از ورقه کامپوزیتی در ساختار قایق

بسپار به نقل از انجمن کامپوزیت می نویسد،برای ساخت سازه قایق از ترکیب جدیدی استفاده میشود، این ترکیب شامل مواد سرامیکی و ورقه کامپوزیتی است که با استفاده از فن آوری کیسه خلاء ساخته شده است و دارای ویژگی های ضد بالیستیکی است که باعث کاهش وزن سازه میشود. ورقه کامپوزیتی ترکیبی از رزین فنولیک با لایه های الیاف شیشه نوع S و الیاف آرامید که با کمک فن آوری کیسه خلاء ساخته شده است.
بسپار به نقل از سایت انجمن کامپوزیت ایران می نویسد، مزایای کلیدی این نوآوری این است که وزن کلی سازه را کاهش میدهد و از کاربرد فلزات در سازه جلوگیری میکند تا سازه بتواند بعد از یک ضربه یا حمله به راحتی تعمیر شود و از ویژگی های ورقه کامپوزیتی مانند مقاومت به خوردگی، آب و UV استفاده کند. تمامی این ویژگی ها برای صنعت دریایی مهم و ضروری هستند.
مهمترین مزایا این نوآوری مربوط به وزن سبک آن میباشد که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار دی اکسید کربن و همچنین تطبیق پذیری، تولید و حمل و نقل راحت تر میکند. این پروژه با همکاری موسسه AIMPLAS توسعه یافته است. اشکال گوناگون ورقه با استفاده از فن آوری کیسه خلاء تولید میشود. آزمایشات استاندارد بالستیک ورقه های کامپوزیتی را تعیین و مشخص مینماید تا بهترین راه حل(روش) را انتخاب نماید در حال حاضر شرکت سعی دارد که با استفاده از الیاف آرامید، الیاف شیشه نوع S، فنولیک و رزین پلی استر ارتو، وزن ورقه را بیشتر کاهش دهد. بازار اصلی ورقه های کامپوزیتی بیشتر در صنعت دریایی است به خصوص در قایق ها برای ایمنی و محافظت به کار می روند که پارامترهای ضروری به حساب می آیند.
سایر بازار مهم در بخش نظامی، زیردریایی، مخازن، وسایل نقلیه ویژه و غیره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا