اخبار

استفاده از افزودنی‌های آنتی‌باکتریال در نوشت‌افزارها و صنعت خودروسازی

بسپار/ایران پلیمر  شرکت دانش بنیان عالی تحریر پارسیان نوشت‌افزارهایی با خواص آنتی‌باکتریال عرضه کرده است که این افزودنی‌های آنتی‌باکتریال در صنعت خودروسازی و صندلی‌های پلیمری هم کاربردی شده است.

مهران مهرزاد، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت درباره محصولات این شرکت، گفت: محصولات نانویی ما خودکار و پاک‌کن‌ها آنتی باکتریال و ماسه‌های جادویی آنتی‌ باکتریال، سلامت محور هستند. همچنین چسب‌های نانویی داریم که به دلیل استفاده از فناوری‌نانو استحکام آنها بهبود یافته است.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها نظیر تولیدکنندگان صندلی‌های پلیمری، افزودنی‌های آنتی باکتریال را از ما دریافت می‌کنند. این افزودنی‌ها در حین فرآیند تولید به مواد اولیه افزوده و موجب بروز خاصیت آنتی باکتریال در محصولات آنها می‌شود. علاوه بر آن برخی از شرکت‌های تولیدکننده خودرو به دلیل ماهیت و کاربری برخی قطعات، علاقه‌مند هستند که آن قطعه‌ها آنتی‌باکتریال شود که آنها نیز از این مواد استفاده می‌کنند.

مهرزاد درباره همکاری این شرکت گفت: مؤسسه استاندارد نمونه‌هایی از نوشت‌افزارهای شرکت‌های دیگر را برای ما ارسال می‌کند تا تست‌های کیفی روی آنها انجام شود. یکی از این تست‌ها، نگارش خودکار است که در این تست کیفیت نوشتار خودکار بررسی می‌شود تا از روی این نتایج مشخص شود که آیا این محصول امکان دریافت نشان استاندارد را دارد یا خیر.

وی درباره بازار صادراتی محصولات پنتر، گفت: در حال حاضر پاسخگوی نیاز داخل نیستیم، با این حال به صورت غیرمستقیم محصولات ما به خارج صادر می‌شود. برخی شرکت‌ها محصولات ما را خریداری و صادر می‌کنند.

به نقل از ستاد نانو، به گفته وی نوشت‌افزار آنتی‌باکتریال به این معناست که اگر این خودکار و پاک‌کن چند ثانیه در دست قرار گیرند، تمام باکتری‌های مضر روی پوست از بین می‌رود. این نوشت‌افزارها می‌تواند جایگزین نوشت‌افزارهای موجود در بانک‌ها، بیمارستان و اداره‌های دولتی شود و موجب کاهش انتقال ویروس و بیماری شود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا