اخبار

استفاده از بطری‌های PET برای ساخت سرویس بهداشتی عمومی در مناطق روستایی هندوستان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، گروهی از دانش آموزان از موسسه فناوری هند (IIT) بطری‌های PET استفاده شده و دور انداخته شده را از رستوران‌ها جمع آوری کرده و تصمیم گرفتند از آن‌ها برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق روستایی کشور استفاده نمایند. اولین توالت ساخته شده از بطری در Bandikavanoor واقع در Sholavaram taluk صورت گرفت.

این ایده به عنوان یکی از بهترین ایده‌های بزرگترین جشنواره‌ی فنی دانش آموز محور آسیا در سال 2017 شناخته شد. دانش آموزان ابتدا این بطری‌ها را با شن و ماسه پر کرده و سپس به آن آب اضافه میکردند تا مطمئن شوند هیچ شکاف و فضای خالی در این بطری‌ها وجود ندارد. سپس این بطری‌های پر شده که وزن هرکدام حدودا به 800 گرم می‌رسید به عنوان آجر مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته‌ی این دختر دانش آموز که Keerthana نام دارد، طبق آزمون‌های تراکمی استحکام این بطری‌ها با آجر برابر می‌باشد. ولی برای اطمینان بیشتر قبل از هرکاری نیمکتی از این بطری‌ها را در موسسه فناوری ساخته و تحت آزمون‌های مختلف قرار داده اند. پس از جلب اطمینان از عملکرد این بطری‌ها از آن‌ها در ساخت توالت‌های عمومی استفاده شد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا