اخبار

استفاده از پلیمرها در تولید کابل تا سال 2023 سالیانه 4 درصد رشد می کند

بسپار/ ایران پلیمر طبق یکی از گزارش های اخیر منتشر شده توسط AMI Consulting، استفاده از بسپارها در صنعت سیم و کابل به منظور عایق سازی تا سال 2023 سالیانه به 4 درصد خواهد رسید. در این گزارش میزان مصرف بر اساس جغرافیا، نوع آمیزه ی مصرفی و کاربرد نهایی دسته بندی شد.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده ی کابل در دنیا، بیشترین نیاز را به مواد بسپاری عایق در این صنعت داراست. آسیا و استرالیا در مجموع 59 درصد امیزه های سیم و کابل را در سال 2018 به تنهایی مورد استفاده قرار دادند. اروپا در سال 2018، 17 درصد کل و آمریکای شمالی 12 درصد مصرف کل را به خود اختصاص دادند. انتظار می رود برخی از کشورها نظیر هند و کشورهای آسیای شرقی بازار بزرگی را در این زمینه از آن خود کرده و از چین پیشی بگیرند.

مهم ترین مواد مصرف شده در صنعت سیم و کابل آمیزه های PVC، پلی اتیلن شبکه ای شده، پلی اتیلن و آمیزه های LSF0H/HFFR بوده که هریک در کشورهای به خصوصی مصرف می شوند.

به دلیل افزایش نگرانی های حاصل از سمیت دود در آتش سوزی ها، تمایل زیادی به سمت استفاده از آمیزه های فاقد هالوژن وجود دارد. این مساله سرعت رشد استفاده از آمیزه های HFFR را در برخی از کشورها افزایش داده است.

کاربرد نهایی نیز بر نوع و میزان مصرف آمیزه های مختلف بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال در سال های اخیر تولید کابل های ولتاژ بالا (EHV) و کابل های زیردریایی افزایش یافته تا قادر باشند الکتریسیته را به مرکز مصرف هدایت کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا