اخبار

استفاده از یک پلیمر در تولید پمپ

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت چینی Guang Xiang، تولیدکننده متراکم‌کننده هوا (air compressor)، اقدام به استفاده از رزین ForTii PPA ساخت شرکت DSM بجای فلز روی قالب‌گیری شده در تولید پمپ‌های سیار نموده است. این پمپ‌های سیار جهت استفاده در خودرو بمنظور تعمیر تایر کمباد یا سوراخ قابل استفاده است. از وزن محصول نهایی با بکارگیری این رزین تا 50 درصد کاسته شده است.

شرکت DSM بمنظور اطمینان از کارایی ForTii PPA در دماهای مختلف ارتباط تنکاتنگی با شرکت Guang Xiang برقرار کرده است. به گفته این شرکت، محصول ساخته شده قابلیت کارایی در دمای محیطی 20- درجه سانتیگراد را هنگامی که دمای داخلی پمپ به بیش از 200 درجه سانتیگراد می‌رسد را داراست. نتایج حاصل از آزمون‌های انجام شده بر روی این دستگاه نشان می‌دهد که بازه کارایی آن از دمای 30- الی 250 درجه سانتیگراد می‌باشد.

علاوه بر کاهش وزن، تغییر ماده از فلز روی به بسپار این قابلیت را برای شرکت فراهم آورد تا چند قطعه را بطور همزمان طی یک فرایند قالب‌گیری نماید. استفاده از بسپار ForTii PPA امکان ساخت هندسه‌های پیچیده همچون دندانه‌ را فراهم می‌آورد. در صورتی که نیاز به چند قطعه در سازه مورد نظر باشد، می‌توان قطعات مختلف ساخته شده از این بسپار را برای درزگیری بهتر جوش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا