اخبار

استفاده صنعتی از پوشش‌های نانویی برای بهبود رسانایی سطوح

بسپار/ایران پلیمر گروه تولید گرافن (GMG) اعلام کرد که فناوری Thermal-XR® این شرکت در یکی از محصولات شرکت نوکالگون (Nu Calgon) استفاده شده است. این محصول جدید با نام تجاری مشترک تولید و عرضه می‌شود.

این روکش نانویی که پیش از این تاییدیه دولت استرالیا را دریافت کرده است، علاوه بر بازار استرالیا، به دنبال وارد شدن به بازار آمریکا نیز است. از این رو مسئولان گروه تولید گرافن، در حال طی مراحل دریافت تاییدیه از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) برای واردات و فروش در این کشور هستند. پیش‌بینی می‌شود که این مجوز در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ انجام شود.

کریگ نیکول مدیرعامل گروه تولید گرافن، می‌گوید: «من بسیار هیجان زده ام که این محصول جدید به طور رسمی در نمایشگاه شیکاگو رونمایی می‌شود. هر چند تاییدیه‌های دولت کانادا را گرفته‌ایم اما به دنبال دریافت مجوز برای بازار آمریکا هستیم. برای توزیع در آمریکا روی همکاری شرکت نوکالگون حساب باز کرده‌ایم.»

سیستم پوشش حرارتی Thermal-XR یک روش منحصر به فرد برای بهبود رسانایی سطوح تبادل حرارت است. این پوشش ضمن بهبود و بازسازی هدایت حرارتی از بین رفته و افزایش سرعت انتقال حرارت با استفاده از گرافن، از سطوح تبادل گرما محافظت می‌کند و در نتیجه باعث بهبود کارآیی می‌شود.

لازم به ذکر است از زمان تأیید دولت استرالیا برای تولید و فروش سامانه THERMAL-XR، این شرکت فعالیت‌های فروش را پیش برده و ظرفیت تولید خود را تقویت کرده است. این پوشش در کاربردهای مختلف از جمله HVAC-R (گرمایش، تهویه، خنک‌کننده و تبرید) قابل استفاده است.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا