اخبار

استقبال صنعت خوراکی از مستربچ‌هایی که به پلاستیک‌ها قابلیت تغییر رنگ می‌دهند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Chromatic Technologies Inc. (CTI) با دریافت مجوز FDA  پوشش‌ها و جوهرهای حساس به نوری را وارد بازار کرده و انتظار دارد پیشرویی جهانی در صنعت مستربچ‌های گرمارنگ (thermochromic) تبدیل شود.

 این شرکت این مستربچ‌ها را که می‌توانند حین فرآیندهای مختلف تغییر رنگ دهند، کپسول‌های قدرتمند (Powercapsules) نامیده که برای اولین بار در نوامبر 2014 توسط CTI به جهانیان معرفی شد.

این کپسول‌های قدرتمند در کاربردهای بسیاری کیفیت خود را به اثبات رسانده اند. این مواد می‌توانند در بسترهای پلی پروپیلن، پلی اتیلن پرچگال، پلی اتیلن کم چگال، پلی استایرن و پلی استایرن با مقاومت ضربه‌ی زیاد مورد استفاده قرار گیرند.

این کپسول‌های قدرتمند می‌توانند در محدوده‌ی گسترده ای از وسایل همچون ظروف GSR، درپوش‌های نوشیدنی‌های گازدار، قاشق‌های بستنی، سینی‌های یخ، اسباب بازی‌های حمام نوزاد، درب قهوه و یا کاسه‌های سوپ مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت CTI سه دمای متفاوت 59، 64 و 104 درجه‌ی فارنهایت را برای استفاده از این محصولات اعلام کرده است. این شرکت این امکان را ایجاد کرده است که در صورت نیاز دمای دلخواه مشتری را نیز تولید نماید. این محصولات در رنگ‌های آبی و CMYK (چهاررنگ اصلی) موجود بوده که حتی می‌توان در صورت تلفیق آن‌ها رنگی رنگین کمانی به دست آورد.

به دلیل اینکه مصرف اصلی این محصولات در صنعت غذایی می‌باشد، شرکت CTI تمام مجوزها و استاندارهای لازم و موجود را در جهت استفاده از آن‌ها دریافت کرده است. از جمله این محصولات می‌توان به RoHS، CONEG، EN 71-3، TSE اشاره کرد. این محصولات فاقد هرگونه BPA، فاقد هرگونه فتالات، فاقد هرگونه ITX یا بنزوفنون می‌باشد. این محصولات فاقد هرگونه GMOs یعنی اجزای دستکاری ژنتیکی شده می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا