اخبار

اسرافیل قنبری، مدیرعامل هما پلاستیک: برای اولین بار بازیافت صنعتی را به جای سنتی ارایه می کنیم

بسپار/ ایران پلیمر این شرکت از سال 1358در زمینه طراحی ساخت و تولید ماشین آلات در زمینه تولید فیلم­های پلی اتیلن و خطوط بازیافت پلاستیک فعالیت می کند.

قنبری درباره ­ی ایران پلاست دوازدهم گفت: نمایشگاه برای آشنایی هرچه بیشتر واحد­های تولیدی برای ارتباط­ ها و همکاری­ های احتمالی در آینده است و حتما نباید خرید و فروش انجام گیرد تا آن را نمایشگاه موفقی دانست. نمایشگاه بهترین فرصت برای نشان دادن آمادگی برای ارایه محصولات است. از برگزار کنندگان نمایشگاه به نوبه­ ی خود تشکر می­کنم که این امکان را هر ساله در اختیار تولید کنندگان این صنعت قرار می­دهند. ما نیز امسال در سالن 38B در قسمت ماشین آلات و تولیدات پلاستیکی قرار داریم. البته گلایه هایی وجود دارد اما مدیریت چنین مجموعه­ ی بزرگی نقاط ضعف و قدرت خود را دارد. اگر تقدیر و تشکر به عمل نیاید چه بسا به پسرفت بیانجامد و باید در عین تلاش برای پیشرفت، نکات مثبت را دید و گلایه­ ها را کنار گذاشت. بازدارندگی برای همه باعث ضرر است و امکانات و ابزار را نیز باید در نظر گرفت.

حضور شرکت­های خارجی در نمایشگاه امسال کمرنگ خواهد بود که موجب تاسف است. امیدوارم کسانیکه در راس کار هستند توجه بیشتری به ارز و تحریم داشته باشند تا صنعت کشور دچار اختلال نشود.

وی در خصوص تاثیر تحریم­ ها بر اقتصاد و بازار اظهار داشت: تحریم­ها از طرفی می­توانند باعث شوند به خودمان آییم و از توانمندی­ هایمان غافل نشویم. اگر به دلیل تحریم­ ها نبود واحدهای تولیدی از بین رفته بودند. وابستگی به واردات بسیار شوم است و ارز کشور برای واردات محصولاتی خرج می­شود که در بازار داخل به راحتی قابل ساخت است. در حین کاهش وابستگی و به تدریج با حمایت، می­توانند به کیفیت رقابتی هم برسند. مدیریت صحیح برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده لازم است و اگر مجدد راه اندازی شود چیزی از کشورهای رقیب کم نداریم و می­توان سهمی از بازارهای جهانی را در اختیار گرفت.

قالب­های تولید فیلم های چند لایه پلیمری، فیلم­های کشاورزی تا 5 لایه برای صنعت کشاورزی و بسته بندی و طراحی مهندسی که اخیرا برای اولین بار در بخش بازیافت صورت می­گیرد را در ایران پلاست ارایه می­کنیم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. این دستگاه شکل سنتی بازیافت را به صنعتی تبدیل می­کند. البته در دنیا این نوع بازیافت مرسوم است اما در ایران برای اولین بار عرضه می­شود. صنعت بازیافت در جهان بسیار گسترده است در حالیکه در داخل  حتی به حداقل­های خود نیز نرسیده است. قیمت محصولات نیز عموما نصف محصولات مشابه خارجی است. البته با عدم همکاری واحدهای تولیدی مواجهیم که امیدواریم مرتفع شود. تولید که نباشد صنعتی در کشور وجود نخواهد داشت و بازار به دست دلالان و بازگانان می­افتد. حمایت از تولید داخلی نباید در حد شعار باشد و به تولیدکننده تسهیلاتی داده شود و کل جامعه از کنار آن سهم خواهد برد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 192ام ماهنامه بسپار که در نیمه شهریور ماه منتشر شده است بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا