اخبار

اصلاح سهمیه پلی پروپیلن نساجی و PET بر اساس آمار تولید و میزان خرید سال قبل

بسپار/ایران پلیمر مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت اعلام کرد که بر اساس تصمیمات کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی و طرح افق سهمیه واحدهای مصرف‌کننده پلی پروپیلن نساجی و پلی اتیلن ترفتالات نساجی با عنایت به آمار تولید و میزان خرید از بورس آنها در سال ۱۳۹۸ مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، افسانه محرابی گفت: به منظور مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی مورد مصرف در صنایع نساجی و در راستای کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، این تصمیم اتخاذ شده است.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با اقدامات صورت گرفته علاوه بر بهبود فعالیت واحدهای تولیدی شاهد حذف التهاب از بازار محصولات پتروشیمی باشیم.

محرابی افزود: بدیهی است چنانچه واحدهای تولیدی که با کاهش سهمیه مواجه شده اند در میزان سهمیه فعلی دارای ابهاماتی می باشند با مراجعه به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و ارائه اسناد مثبته مبنی بر آمار تولید و مقدار خرید از بورس در سال ۹۸ مراتب را از طریق استان به دفتر صنایع نساجی پوشاک و سلولزی اعلام تا موضوع مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

اخیرا دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران از افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات این صنعت در پی افزایش قیمت مواد اولیه از سوی صنایع پتروشیمی خبر داده و گفته بود که صنایع پتروشیمی با افزایش قیمت دلار در سامانه نیما محصولات خود را گران می‌کنند و با این کار تیشه به ریشه صنعت غذا می‌زنند.

پیش‌تر هم محمدرضا مرتضوی – رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی و دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت ایران از افزایش ۱۳۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت مواد پتروشیمی و در پی آن افزایش هزینه‌های بسته بندی صنایع غذایی در ماه‌های اخیر خبر داده و گفته بود که وقتی صنایع مادر مثل پتروشیمی، فولاد، برق و نظایر آن به صورت بی رویه افزایش قیمت داشته باشند، روی صنایع دیگر هم تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین یکی از دلایل افزایش قیمت‌ کالاهای مختلف در ماه‌های اخیر همین است و دلیل دیگر هم نوسانات نرخ ارز. به نظر می‌رسد تداوم این وضعیت واحدهای نساجی را هم دچار مشکل کرده است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا