اخبار

اطمینان VDMA به ایران

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در نمایشگاه ایران پلاست که در تاریخ 24 تا 27 سپتامبر گذشته در تهران برگزار شد، 46 شرکت آلمانی به ارائه‌ی نوآوری‌ها و خدمات خود در ایران پرداختند. سازندگان ماشین آلات لاستیکی و پلاستیکی در مورد ایران پلاست بسیار خوش بین بودند چراکه با آسان شدن شرایط تحریم و باز شدن بازار ایران به روی شرکت‌های خارجی شرایط برای این سازندگان بسیار هموار شده بود.

در نیمه‌ی اول سال 2017 شرکت‌های آلمانی در حدود 9/22 میلیون یورو ماشین آلات لاستیکی و پلاستیکی به ایران صادر کردند. در شش ماهه‌ی اول سال گذشته که همچنان تحریم‌ها بر شرایط این کشور اعمال میشد این رقم صادارت در حدود 3/9 میلیون یورو بود. بنابراین، با تغییر چنین شرایطی، در طول مدت تنها یک سال صادارت ماشین آلات آلمانی به ایران 5/2 برابر شده است.

به گفته‌ی Thorsten Kühmann مدیر اجرایی انجمن ماشین سازی لاستیک و پلاستیک VDMA :”پیش بینی‌ها رشد بیشتری از این صادرات را نشان می‌دهد. این در حالی است که هر دو طرف از وجود مشکلاتی که همچنان برقرار است با خبر هستند. به نظر می‌رسد شرایط سیاسی همچنان سخت و دشوار باقی بماند که این مساله بر شرایط مالی نیز تاثیر خواهد گذاشت.”

پتانسیل بازار ایران برای تولیدکنندگان چینی نیز سودآور بوده است چراکه در سال 2016 ارزش ماشین آلات لاستیک و پلاستیک صادر شده از چین به ایران به 149 میلیون یورو رسیده که در طول یکسال افزایش 2/15 درصدی را نشان می‌دهد. به همین دلیل چین همچنان در فهرست بزرگترین صادرکنندگان به این کشور محسوب می‌شود. پس از چین مقام دوم صادرات با 2/14 درصد به آلمان اختصاص داشته که ارزش آن در سال 2016 به طور کلی به 20 میلیون یورو رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا