اخبار

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC: در اعتراض به نحوه قیمت گذاری های ناعادلانه PVC، از خرید مواد اولیه در هفته جاری خودداری کنید!

بسپار/ایران پلیمر  تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در اعتراض به قیمت های پایه اعلام شده، از خرید مواد اولیه پی وی سی امتناع می کنند.
انجمن لوله و اتصالات PVC، طی نامه ای به دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خواستار امکان بهره مندی مجدد از گرید S60 برای واحدهای تولیدی صنعت لوله و اتصالات UPVC شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، انجمن با ارسال نامه ای به خانم مرضیه طهماسبی رئیس دفتر توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی درخواست کرد تا دارد بر اساس سوابق مصرف مواد اولیه، امکان بهره مندی مجدد از گرید S60 برای واحدهای تولیدی این صنعت فراهم شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

سرکار خانم مرضیه طهماسبی

رئیس محترم دفتر توسعه صنایع پائین دست پتروشیمی

موضوع: تأمین گرید S60 برای واحدهای تولیدی صنعت لوله و اتصالات UPVC

با سلام؛

 احتراماً پیرو درخواست قبلی این انجمن به آقای مهندس صفدری، مدیر کل محترم صنایع غیر فلزی وزارت صمت، طی نامه شماره 072/99 و ارسال رونوشت خدمت سرکار عالی ، همانگونه که مستحضر هستید سالیان متمادی است که شرکتهای تولید کننده اتصالات UPVC از گرید S60 در تولید محصولات خود استفاده می نمایند و این گرید توانسته است به دلیل پایداری بهتر کیفی ، مکمل مناسبی برای گرید S57 باشد که بنا به سوابق، همچنان تا رسیدن به کیفیت و کمیت مطلوب و مورد انتظار، فاصله بسیار دارد.

 متأسفانه با قطع سهمیه و حذف گرید S60 از سبد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت (در سامانه بهین یاب)، حق انتخاب از تولیدکنندگان، در جهت احیاء کیفیت و حفظ ظرفیت های تولید ،سلب شده و زیان های جبران ناپذیری به زنجیره تولید این صنعت وارد آمده است. از آنجا که محصولات صنعت لوله و اتصالات UPVC از کاربرد وسیعی در زیرساختهای کشور از جمله انتقال آب ، فاضلاب، کشاورزی ، مخابرات و ساختمان برخوردار بوده و تولید کنندگان این صنعت، به منظور ارائه محصولات استاندارد، نیازمند استفاده از هر دو گرید S60 و S57 در تولید محصولات خود می باشند، از سرکارعالی تقاضا دارد بر اساس سوابق مصرف مواد اولیه، که در آن دفتر محترم موجود است، عنایات لازم را مبذول فرمائید تا امکان بهره مندی مجدد از گرید S60 برای واحدهای تولیدی این صنعت فراهم گردد و تأمین این گرید، برای صنایع پائین دست، در برنامه تولید صنایع پتروشیمی قرار گیرد.

پیشاپیش از توجه و مساعدتی که مبذول می فرمائید، صمیمانه تشکر می نمایم.

 

رونوشت: 
1. جناب آقای محسن صفدری، مدیر کل محترم دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت
2. جناب آقای حامد سلطانی نژاد ، ریاست محترم شرکت بورس کالای ایران
3. جناب آقای احمد مهدوي، دبير كل انجمن صنفي كارفرمايي صنعت پتروشيمي

رییس هیات مدیره انجمن همچنین افزوده است:  همانگونه که مستحضرید در ابتدای هفته جاری، از طرف انجمن، نامه ای اعتراضی به دفتر صنایع پایین دست پتروشیمی، ارسال و مجدداً ابهامات موجود در نحوه قیمت گذاری ارزی پی وی سی، به تفصیل بیان گردید.

بی تردید یکی از پارامترهای مهم در پایداری صنعت پی وی سی، ارائه قیمت های رقابتی، برای مواد اولیه است، اما علیرغم درخواست های مکرر از مسئولین امر برای اجتناب از ارائه قیمت های غیرمنصفانه، این بار نیز شاهد آن هستیم که متولیان امر، بدون عنایت به درخواست ها و دلایل متقن انجمن، قیمت ارزی پایه PVC در روز یکشنبه مورخه 99.07.13 را بیش از ۶ درصد افزایش داده اند و سطح قیمت‌ها برای گرید ۶۵ Sرا به رقم حیرت آور 1023دلار رسانده اند.

این در حالی است که قیمت فوب رزین پی وی سی شرکت فورموسای تایوان (به عنوان بزرگترین تولید کننده رزین پی وی سی آسیا) که از یارانه ها و قیمت خوراک ترجیحی نیز برخوردار نمی باشد، در محدوده ۹۴۰ دلار قرار داشته است و اگر مبنای قیمت در ایران، فوب – 5% باشد، قیمت رزین ایران می‌بایست در محدوده‌ای پایین تر از ۹۰۰ دلار قرار گیرد و این امر نشان می‌دهد که در حال حاضر، رزین ایران ۱۴ درصد گرانتر از قیمت های منطقی ( و فراتر از قیمتهای جهانی) به بازار داخلی عرضه می‌شود.

این بدان معناست که صنایع پایین دست برای تامین هر کیلو رزین pvc معادل 27175 ریال، هزینه مضاعف، به صنایع بالادست پرداخت می نمایند.

لذا ضمن پشتیبانی از پیشنهاد آقای مهندس خرازی، از همه همکاران بزرگوار درخواست می گردد به منظور صیانت از صنعت ۷۰ ساله و جلوگیری از ویرانی بیشتر صنعت و در اعتراض به نحوه قیمت گذاری های ناعادلانه، از خرید مواد اولیه در هفته جاری خودداری نمایند تا از این طریق، صدای صنعت به گوش متولیان امر رسانده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا