اخبار

اعطای تسهیلات صندوق نورآوری برون سپاری شد/ صف‌های طولانی شرکت‌های دانش‌بنیان کوتاه شد

بسپار/ ایران پلیمر مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم با اشاره به اقدام صندوق نوآوری و شکوفایی برای برون‌سپاری برخی از اقدامات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این اقدام در کاهش انتظار شرکت‌های دانش‌بنیان در دریافت تسهیلات موثر بوده است.

علیرضا باباخان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق‌های پژوهش و فناوری با صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: این امر در توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور مؤثر است؛ چراکه تا پیش از این تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در صف‌های طولانی صندوق نوآوری برای دریافت تسهیلات می‌ماندند.

وی برون‌سپاری مأموریت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را موجب کوتاه‌تر شدن صف‌های دریافت تسهیلات دانست و اظهار کرد: شرکت‌هایی که در استان‌های مختلف کشور مستقر شدند، شرکت‌های خلاق و فرهنگی هستند که بعضاً نمی‌توانستند از مزایای مستقیم دانش‌بنیانی بهره‌مند شوند؛ ولی با این آزادی عملی که به صندوق‌های پژوهش و فناوری داده شد، شرکت‌های فناور بیشتر در زیر چتر حمایتی قرار خواهند گرفت.

باباخان با ابراز امیدواری از اینکه با این تمهیدات اتفاقات بهتری برای شرکت‌های فعال و فرهنگی رقم بخورد، ادامه داد: در این همکاری میان صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار گرفت که این امر برای سال ۹۸ می‌تواند ظرفیت‌های خوبی برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه حجم تسهیلات اعطاشده به این صندوق را ۱۲ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: در صندوق کریمه تاکنون با بیش از هزار شرکت در سطح کشور همکاری داشتیم.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان قم را ۶۵ شرکت ذکر کرد و یادآور شد: از آنجایی فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری محدود به استان نمی‌شود؛ از این رو چتر حمایتی ما شامل همه شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور می‌شود.

 

ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا