اخبار

اعطای موافقت اصولی اعتبار مالیاتی به شرکت‌های پیشرو در حوزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان

بسپار/ ایران پلیمر موافقت اصولی اعتبار مالیاتی به شرکت‌های پیشرو در حوزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان از سوی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اعطا شد.

 یکی از مهم‌ترین رسالت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان به‌ عنوان نقشه راه آینده اقتصاد دانش‌بنیان کشور، تلاش برای ترغیب شرکت‌های بزرگ و صنایع مهم کشور به ارتقای هزینه‌کرد در فعالیت‌های فناورانه و ایفای نقشی جدی‌تر و پررنگ‌تر در حوزه فناوری و نوآوری است که در این راستا، اعتبار مالیاتی از جمله ابزارهای حمایتی است که می‌تواند در تحقق این هدف اثربخشی فراوانی داشته و شرکت‌های بزرگ کشور را به سمت درآمدزایی مبتنی بر توسعه فناوری به‌عنوان دروازه ورود به بازارهای بین‌المللی هدایت کند.

به موجب بند «ت» ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان، با هدف حمایت از تعمیق فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه از طریق حمایت مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان یا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این طرح‌ها از طریق افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های بورسی فعال در زیست‎‌بوم دانش‌بنیان، مشمول برخورداری از اعتبار مالیاتی شده است.

بر این اساس، در حاشیه برگزاری سی‌ویکمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان از شرکت‌هایی که طرح سرمایه‌گذاری خود را جهت برخورداری از اعتبار مالیاتی موضوع بند «ت» ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان به دبیرخانه شورا ارسال کرده بودند، تقدیر به عمل آمده و موافقت اصولی برخورداری از اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری توسط روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به آنها اهدا شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در این مراسم از موافقت اصولی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری فناورانه و دانش‌بنیان رونمایی شد. طرح‌های مذکور در حوزه تولید محصولات فناورانه مرتبط با صنعت فولاد، تولید واکسن و تجهیزات پزشکی علاوه بر کمک به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌پذیر، بخش قابل توجهی از نیاز کشور به واردات محصولات دانش‌بنیان را برطرف خواهند کرد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا