اخبار

افتتاح مرکز معاینه‌ فنی دوستدار محیط زیست و پلاستیک ها

بسپار/ ایران پلیمر مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افتتاح مرکز معاینه فنی دوستدار محیط زیست خبر داد.

حلیا سادات حسینی  در نشست با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست شهرداری تهران دو رویکرد مدیریتی وظایف خود را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: ما باید سیاستگذاری در راستای حفظ محیط زیست داشته باشیم و تعیین نقشه راه هم پیش ببریم تا پروژه‌های محیط زیستی به سرانجام برسد. در رویکرد کلان به دنبال کاهش مخاطرات محیط زیستی هستیم.

حسینی درباره مدیریت انرژی تصریح کرد: در بحث مدیریت انرژی، تمام ساختمان‌های شهر تهران رتبه (grade) ساختمانی گرفتند. این موضوع نشان‌دهنده آن است که این ساختمان‌ها از نظر میزان مصرف انرژی در چه وضعیتی قرار گرفته است. ما تلاش کردیم حوزه‌های ستادی شهرداری را مجاب کنیم تا همراهی داشته باشند و بتوانیم آن‌ها را به سمت ساختمان سبز ببریم و درنهایت با استفاده از این ممیزی انرژی در سال جدید به سمت اجرایی شدن راهکارها حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۳، بتوانیم ساختمان‌ها را تحت عنوان ساختمان‌های سبز معرفی کنیم، در خصوص آموزش و فرهنگسازی محیط زیستی تغییر فرایند بسیار زیادی را شاهد خواهیم بود، همه هم بر مبنای مشارکت شهروندی است. در این راستا سلسله جشنواره‌هایی برگزار شد که قطعا تاثیرگذار و مفید بوده است.

حسینی افزود: در ۶۵ نقطه تهران نیروگاه تجدید پذیر وجود دارد و به سمتی حرکت می‌کنیم که این نیروگاه‌ها بزرگ‌تر شوند. بزرگترین نیروگاه در پارک سرخ حصار است و میزان تولید برق آن بر اساس مساحت پارک است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه گفت: تلاش ما این است که در سال جاری به سمت بهره‌گیری از توربین‌های آبی و بادی نیز حرکت کنیم و تلاش می‌کنیم با سیاستگذاری‌های صورت گرفته شرکت‌ها و ساختمان‌های ستادی را نیز به این سمت سوق دهیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: پویش‌هایی در راستای فرهنگسازی داشتیم یعنی در تمامی مناسبت‌های محیط زیستی این پویش‌ها اجرایی خواهد شد تا حافظ محیط زیست باشیم. اولین مرکز معاینه فنی دوستدار محیط زیست تا پایان شش ماه اول افتتاح می‌شود و قرار است این مرکز با نوآوری های جدید اداره شود.

حسینی تصریح کرد: هدف اصلی ام آر اف (مرحله انتقال پسماند به مراکز تخصصی بازیافت) زباله‌های خشک و کاهش تولید زباله خشک و مدیریت آن‌ها است و گاز متان از دفن زباله تر ایجاد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره بوی نامطبوع تهران نیز گفت: این موضوع صرفاً متعلق به آراد کوه نیست و تصفیه خانه تهران و کشتارگاه‌هایی وجود دارد که بوی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ممکن است از آن‌ها نشات گرفته باشد.

حسینی افزود: بیشترین میزان آلودگی در مناطق مرکزی و کمترین میزان را در منطقه ۲۲ داشته ایم اما به دلیل جمعیت شناور باید گزارش خود را دائماً به روز رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبه گر حمل و نقل عمومی هستیم، اظهار کرد: مصوبه‌ای در حوزه کاهش مصرف پلاستیک وجود دارد و قرار است که فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار از هفته محیط زیست تا هفته بدون کیسه پلاستیک کار خود را آغاز کنند و چهار مدل برای این کار روی میز است و هنوز درحال بررسی این پیشنهادها و مدل‌ها هستیم.

حسینی در پایان گفت: ارائه بسته‌های تشویقی همچنین دریافت هزینه برای کیسه‌های پلاستیکی از جمله این مدل‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا