اخبار

افزایش تقاضای پلیمرهای زیست تخریب پذیر مورد استفاده در پزشکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار جهانی بسپارهای پزشکی طی سالهای 2020-2104 با نرخ رشد 3/8 درصدی برخوردار خواهد شد. به گزارش Transparency Market Research، ارزش این بازار از 8/9 میلیارد دلار در سال 2013 به 13/17 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش خواهد یافت. عواملی چون افزایش آگاهی مصرف کنندگان در خصوص وجود محدوده وسیعی از بسپارهای قابل استفاده در کاربردهای پزشکی بهمراه رشد سریع در علم بسپار به رشد این بازار در دوره پیش‌بینی شده کمک شایانی خواهد نمود. افزایش تقاضا جهت استفاده از بسپارها بجای فلزات و شیشه در تولید لوازم پزشکی و همچنین افزایش هزینه‌های درمانی در این رشد تاثیرگذار خواهند بود.

انواع اصلی بسپارهای مورد بررسی در این گزارش شامل رزین‌ها، الیاف، لاستیک‌ها و پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر می‌باشند. کاربردهایی چون تولید لوازم و ابزارآلات پزشکی، بسته‌بندی پزشکی، استنت‌های قلبی و عروقی و مهندسی بافت مورد توجه قرار گرفته است. در سال 2013، بخش رزین‌ها و الیاف پزشکی سهم اعظم این بازار را به خود اختصاص دادند. با این حال، نوآوری در بخش پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر و به دنبال آن سرمایه‌گذاری با سرعت قابل توجهی در حال رشد بوده و انتظار می‌رود در دوره مورد نظر این بخش به یکی از حوزه‌های اصلی بازار بسپارهای پزشکی مبدل شود.

در سال 2013، منطقه آمریکای شمالی با برخورداری از 40 درصد سهم بازار جهانی بسپارهای پزشکی، سهم اصلی این بازار را در اختیار داشت. با این وجود، روندهای موجود حاکی از آن است که منطقه آسیا/اقیانوسیه در این دوره 6 ساله بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص دهد. از دلایل اصلی رشد این منطقه می‌توان به شکوفایی بخش درمانی و تقاضای بسیار بالای دستگاه‌های پزشکی با کیفیت عالی در اقتصادهای نوظهوری چون هند و چین اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا