اخبار

افزایش جمع‌آوری زباله‌های بسته‌بندی منعطف

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در یک پروژه مشارکتی در  ایالات متحده آمریکا، این کشور قصد دارد تا امکان افزایش جمع‌آوری زباله‌های بسته‌بندی منعطف را مورد بررسی قرار دهد. گروه‌های حاضر در این پروژه که تحت عنوان “بازیابی مواد برای آینده” نام‌گذاری شده‌اند شامل شرکت‌های معتبر، سازندگان و موسسات مشغول در صنعت بسته‌بندی می‌باشند.

رئیس بخش زیست‌سازگاری در شرکت Dow Packaging & Specialty Plastics اعلام می‌دارد: “این تحقیق جدید جهت تکمیل فرایند بازیابی بسته‌بندی‌های منعطف و افزایش نرخ بازیابی بسیار حیاتی است.”

سامانه منابع بازیافتی (RRS) عهده‌دار اولین فاز این تحقیق خواهد بود. این فاز شامل آزمودن فناوری‌های طبقه‌بندی همچون صفحات نمایشگر و پویشگرهای نوری است که در حال حاضر در تاسیسات بازیابی مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این منظور، مخلوطی از بسته‌بندی‌های منعطف با درصد مشخص به مواد بازیافتی اضافه می‌شود. این مخلوط از میان ابزارهای طبقه‌بندی عبور کرده و تعداد بسته‌‌بندی‌های منعطفی که جدا می‌گردند اندازه‌گیری شده و کارایی سامانه طبقه‌بندی کننده تعیین می‌گردد. به عقیده دست‌اندرکاران این تحقیق، داده‌های بدست آمده از این آزمون به چگونگی بازیافت بیشتر مواد با ارزش از محل نگهداری زباله کمک شایانی می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا