اخبار

افزایش دوام آسفالت خیابان با ترکیب پلاستیک بازیافتی و گرافن

بسپار/ ایران پلیمر بلک‌لیج امولسیونز (Blacklidge Emulsions) یکی از شرکت‌های مستقر در منطقه می سی سی پی که در حوزه آسفالت فعالیت دارد، اعلام کرد که به تازگی نسل جدیدی از آسفالت را ارائه کرده، که با گرافن تقویت شده است.

این توسعه محصول، از طریق همکاری بین بلک‌لیج امولسیونز و TLC انجام شده است. این دو شرکت در حال توسعه آسفالت با عملکرد‌، ایمنی و پایداری بالا هستند تا از آن در آمریکا و در سراسر جهان استفاده شود.

چارلز چانگ، بنیانگذار TLC می‌گوید: « فرایند ثبت شده ما، که مجوز آن از دانشگاه راتگرز گرفته شده، گرافن را با استفاده از پیوندی کووالانسی با پلیمرهای مختلف مخلوط می‌کند تا به طور چشمگیری خصوصیات مکانیکی آن‌ها را بهبود بخشد. ما از پلاستیک‌های بازیافتی و گرافیت به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنیم و مسیر جدیدی را برای ایجاد گرافن ارزان باز می‌کنیم و این گرافن به صنایعی مانند آسفالت باز می‌گردد، به طریقی که هرگز در چنین مقیاس گسترده‌ای تصور نمی‌شد. از دیگر مزایای این فناوری آن است که، ترکیبات گرافنی نور ماوراء بنفش را از خورشید جذب می‌کند و از تخریب اجزای آلی آسفالت جلوگیری می‌کند، اجزایی که نقش چسب را در آسفالت داشته و آن را در کنار هم نگه می‌دارد. معمولا تخریب این اجزاء موجب کاهش قدرت پیوندی در ساختار آسفالت شده و به مرور آسفالت را خراب می‌کند.

بریتانی بلکلیج رئیس اجرایی بلک‌لیج معتقد است که ترکیب موادی مانند گرافن برای بهبود عملکرد آسفالت مهم است. بلکلیج می‌گوید: «ما معتقدیم که ترکیب گرافن و آسفالت فرمولاسیونی است که می‌تواند انقلابی در تولید آسفالت ایجاد نماید.»

بلکلیج افزود: «بیش از ۹۰ ٪ از جاده‌های آمریکا با آسفالت پوشیده شده‌اند. این یعنی، بیش از دو میلیون مایل جاده که به سرعت فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض دارند.»

این شرکت به دلیل نوآوری‌های آسفالت خود مانند Ultratack Trackless Tack® (ثبت اختراع ۲۰۱۱) و Ultrafuse® Bond Bond که منجر به قراردادهای معتبری شده، شناخته شده است.

بلکلیج همچنین با استفاده از فرمولاسیون‌های جدید آسفالت، به دنبال این است که آسفالت را فراتر از جاده‌ها برده و آن‌ها را به پشت بام و سایر صنایع نیز ببرد.

Blacklidge به طور فعال استفاده از محصولات بازیافت شده مانند آسفالت‌های کنده شده از خیابان (RAP) ، لاستیک بازیافت شده (GTR) و آسفالت‌های بازیافت شده (RAS) را تشویق می‌کند. این محصول جدید پلاستیک بازیافتی و گرافن بازیافتی را به ترکیب می‌کند که هم مزیت‌های زیست‌محیطی داشته و مقرون به صرفه است.

پایگاه خبری فناوری نانو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا