اخبار

افزایش قیمت پلی پروپیلن در چین به دلیل رشد تقاضا برای ماسک در دوران کرونا

بسپار/ ایران پلیمر رشد تقاضا برای ماسک در خلال شیوع ویروس کرونا، قیمت‌های پلی‌پروپیلن مورد استفاده در تولید ماسک‌های پزشکی را افزایش داد.

 قیمت‌های پلی‌پروپیلین در بازارهای داخلی چین برای عرضه به صورت ex-work هفته گذشته در پی کاهش عرضه برای گرید رافیا و رشد تقاضا برای گریدهای فیبر مورد استفاده در تولید ماسک، با 35 درصد افزایش هشت هزار و 600 یوان به ازای هر تن رسید.
 

قیمت‌ها پس از اعلام دولت برای کنترل شدید بر کیفیت عرضه و قیمت‌ها در پی افزایش تقاضا، روز شنبه برای عرضه به صورت ex-work 350 یوان برای هر تن کاهش یافت و به هشت هزار و 250 یوان به ازای هر تن رسید.
 

آمارهای پلاتس نشان می‌دهد قیمت پلی‌پروپیلن سی‌اف‌آر (CFR) شرق دور آسیا، 20 دلار به ازای هر تن کاهش یافت، اما نسبت به دوشنبه گذشته 195 دلار به ازاری هر تن افزایش یافت و روز سه‌شنبه 875 دلار برای هر تن معامله شد.
دولت چین روز دوشنبه بعدازظهر اقدام‌های سختگیرانه‌ای را برای کنترل بر کیفیت عرضه و قیمت‌ تجهیزات پزشکی مورد استفاده در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وضع کرد.
استان جیانگسو چین اعلام کرد که بر نوسان شدید قیمت مواد اولیه (فیبر پلی‌پروپیلن) مورد استفاده در تولید ماسک و گان‌های پزشکی اسپان باند و غیربافتنی فیبر نظارت می‌کند.

 

منابع اعلام کردند که این شرایط در چین سبب افزایش قیمت‌های پلی‌پروپیلن از سطوح قیمتی 30 هزار یوان به ازای هر تن برای عرضه به صورت ex-work در روز دوشنبه به رقم 20 هزار یوان برای هر تن در روز سه‌شنبه رسید.

 

نیپنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا