اخبار

افزایش متقابل تعرفه عبور کامیون‌های ترکمنستان از ایران ابلاغ شد

بسپار می نویسد، مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای از ابلاغ بخشنامه افزایش تعرفه عبور کامیون‌های ترانزیتی ترکمنستان از ساعت ۲۴ روز شنبه خبر داد.

 

محمدجواد عطرچیان در گفت و گو با مهر به افزایش تعرفه عبور کامیون‌های ترانزیتی ترکمنستان اشاره کرد و گفت: به دنبال افزایش تعرفه عبور کامیون‌های ترانزیتی ایران از مرزهای ترکمنستان، ایران هم دست به اقدامی متقابل برای کامیون‌های ترکمنستان زد.

وی با بیان اینکه بخشنامه افزایش تعرفه عبور کامیون‌های ترانزیتی ترکمنستان به تمام مرزها ابلاغ شده است، افزود: از ساعت ۲۴ روز شنبه، تعرفه کامیون‌های عبوری ترکمنستان از ایران افزایش یافته و به هر کیلومتر یک دلار می‌رسد.

مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه این بخشنامه با امضای رئیس سازمان راهداری ابلاغ شده است، اظهار داشت: از این پس تعرفه ورود به ایران برای کامیون های ترانزیتی ترکمنستان به ۲۷۰ دلار افزایش پیدا می کند.

عطرچیان با اشاره به اینکه تمامی این تعرفه ها دقیقا مطابق با تعرفه هایی است که کشور ترکمنستان اعمال کرده است، گفت: از این پس تعرفه های جدید برای تمامی کامیون های ترانزیتی ترکمنستان در مرزهای ایران اعمال خواهد شد.

محمدجواد عطرچیان   در خصوص افزایش تعرفه کامیون های ترانزیتی که از خاک ترکمنستان عبور میکنند، گفت: مطابق با اسناد حمل مشخص می شود که کدام کامیون ترانزیتی و کدام کامیون به مقصد کشور ترکمنستان کالا حمل می‌کند.

وی با  بیان اینکه براین اساس، کامیون های ترانزیتی که از مرزهای ایران وارد ترکمنستان می شوند به ازای هر یک کیلومتر تردد درخاک این کشور باید یک دلار بپردازند، افزود: همچنین به ازای ورود به خاک این کشور هم مبلغ ۲۷۰ دلار از کامیون‌های ترانزیتی ایرانی گرفته می شود.

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام اینکه این موضوع برای کامیون‌هایی که به مقصد ترکمنستان به این کشور وارد می شوند، اجرا نمی ‌شود، اظهار داشت: کشور ایران هم در قبال کامیون های ترانزیتی ترکمنستان این اقدام را انجام خواهد داد.

عطرچیان با اشاره به اینکه ایران هم دست به اقدام متقابل خواهد زد، گفت: امروز یا فردا بخشنامه افزایش تعرفه ورود به خاک ایران را به مرزهای مشترک ارسال می‌کنیم تا به زودی این افزایش تعرفه ها برای کامیون‌های ترانزیتی ترکمنستان هم اجرا شود.

براساس این گزارش، پیش از این نرخ عوارض عبور به ازای هر کامیون ایرانی 160 دلار بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا