اخبار

افزایش نگرانی‌های زیست محیطی منجر به رشد بازار بازیافت PET شده است

گروه ترجمه و تولید  محتوا در بسپار می نویسد,  بازیافت پلاستیک‌ها اساسا به این معنی است که طی فرآیندی پلاستیکی‌های مصرف شده و دور انداخته شده به انواعی از پلاستیک‌ها تبدیل می‌شوند که دوباره قابل استفاده باشد. پلاستیک‌های دور انداخته شده می‌تواند صلب و یا غیر صلب باشد. انواع صلب بطری‌ها و ظروف نگهداری و انواع غیر صلب فیلم‌های بسته بندی را شامل می‌شود. 

بازار پلاستیک‌های دوبار مصرف در مورد رزین‌های PET بسیار قوی عمل کرده است. شرکت‌های بسیاری در بحث بازیافت PET بسیار خوب عمل کرده اند. شرکت‌های نظیر KW Plastics، Nan Ya Plastics Cooperation، M&G Polymers USA، DAK Americas و  PET Recycling Plant در صنعت بازیافت PET مشغول به کار می‌باشند.

اساس مصرف PET بازیافت شده در کاربردهای غیر غذایی می‌باشد. از جمله این کاربردها می‌توان الیاف پلی استر و ظروف نگهداری موادی غیر از غذا را نام برد. در بین انواع پلاستیک‌ها بازیافت PET بسیار بیشتر و قابل توجه تر می‌باشد. دلیل این مساله استفاده‌ی گسترده از بطری‌های PET مخصوص انواع نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا می‌باشد.

بازیافت پلاستیک‌ها می‌تواند طی دو مرحله صورت پذیرد. در مرحله‌ی اول ساختار بسپار کاملا تغییر یافته و در مرحله‌ی دوم بر اساس محصول دلخواه ساختار مورد نظر تنظیم می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده و گزارش شده بازار بازیافت پلاستیک‌های PET از سال 2017 تا 2022، 3/5 درصد رشد خواهد داشت. این مساله به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی خواهد بود که در سراسر دنیا وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا