اخبار

افزایش نیاز به پلی الفین‌های گرمانرم به دلیل رشد ساخت و ساز در دنیا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پلی الفین‌های گرمانرم (TPO) از محصولاتی است که به وفور در کاربردهای خانگی، خودروسازی، پزشکی، کفش‌ها و ساخت و سازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنعت ساخت و ساز، TPO در صفحات درب و غشاهای سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از این مواد مقاومت بسیار خوب آن‌ها در برابر نور UV و ماندگاری آن‌ها تحت شرایط نسبتا سخت می‌باشد.

در صنعت کاربردهای خانگی، این مواد برای ساخت عایق‌ها و ژاکت‌های سیم و کابل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، این مواد در صنعت پزشکی در کیسه‌های ادراری و مجموعه‌های IV نیز مصرف می‌شود. استفاده از این مواد به خصوص در صنعت ساختمانی و خودروسازی از دلایل اصلی رشد مصرف آن‌ها بوده است.

طبق گزارش منتشر شده از Transparency Market Research بازار مواد TPO در سال 2015، 2/3 میلیارد دلار بوده در حالی که در سال 2024 به 4/3 میلیارد دلار رسیده و شاخص رشد CAGR آن معادل با 7/6 درصد خواهد بود.

بر اساس استفاده‌ی نهایی، بخش خودروسازی با مصرف کلی 66 درصد، صنعت پیشرو در مصرف این ماده شناخته شد. این ماده معمولا در ضربه گیرهای خودرو، روکش‌های داشبورد، صفحات درب خودرو و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از لحاظ جغرافیایی آمریکای شمالی از لحاظ حجمی با مصرف 35 درصد بیشترین مصرف این مواد را دارا بوده است. نیاز روز افزون به TPO در صنعت ساخت و ساز موجب رشد روز افزون این محصولات نسبت به سال‌های پیشین شده است. انتظار می‌رود کشورهای آسیا اقیانوسیه گوی مصرف را از آمریکای شمالی طی سال‌های آینده بربایند. این مساله را میتوان به رشد تولید خودروسازی در این منطقه مربوط دانست. هند، چین و ژاپن پرمصرف ترین کشورهای آسیا اقیانوسیه تا سال 2015 شناخته شده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا