اخبار

افزایش واردات پروپان از سوی پتروشیمی های آسیا

بسپار/ایران پلیمر ژاپن بزرگترین واردکننده پروپان از ایالات متحده است و پس از آن چین و کره‌جنوبی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

 به نقل از ال‌پی‌گس مگزین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (ئی‌آی‌ای) گزارش می‌دهد که افزایش سریع صادرات پروپان ایالات متحده به آسیا در سال‌های اخیر باعث شد ایالات متحده رکورد صادرات روزانه یک میلیون و 700 هزار بشکه‌ای در مارس 2023 را ثبت کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که صادرات پروپان ایالات متحده به بالاترین سطح از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال 1973 میلادی رسیده است.

صادرات پروپان در ماه آوریل این رقم را تحت‌الشعاع قرار داد. و صادرات پروپان آمریکا به مشتریان آسیایی تا حدودی ناشی از افزایش تقاضای منطقه برای پروپیلن است.

پروپیلن که از پروپان به دست می‌آید برای تولید پلی‌پروپیلن استفاده می‌شود.

ژاپن بزرگترین واردکننده پروپان ایالات متحده آمریکاست و پس از آن چین و کره‌جنوبی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال 2022 میلادی حدود 53 درصد از کل صادرات پروپان آمریکا به بازارهای آسیا انجام شد و سه اقتصاد بزرگ آسیای شرقی (ژاپن، چین و کره‌جنوبی) حدود 84 درصد از بازار پروپان آسیا را به خود اختصاص دادند.

صادرات پروپان ایالات متحده به چین در مارس 2023 از روزانه 92 هزار بشکه در مارس 2022 به 211 هزار بشکه در روز رسید و در طول سه ماه نخست سال 2023 به‌طور میانگین به 176 هزار بشکه در روز رسید.

با توجه به آغاز به‌کار هفت واحد جدید هیدروژن زدایی پروپان (PDH) بر اساس برآوردها تقاضای چین قرار است افزایش یابد و در عین حال انتظار می‌رود 6 واحد دیگر در سال 2023 راه‌اندازی شود.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات پروپان آمریکا به اروپا در تابستان 2022 به‌دلیل تردید درباره عرضه پروپان ناشی از حمله روسیه به اوکراین، رکورد روزانه 236 بشکه را به ثبت کرد.

صادرات پروپان ایالات متحده به اروپا در سه ماه نخست سال 2023 میلادی به‌طور میانگین 247 هزار بشکه در روز بوده است.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا