اخبار

افزایش ۱۸۶ درصدی درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی

بسپار/ایران پلیمر مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد افزایش داشته است.

علیرضا صدیقی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۳۸۰ هزار و ۱۵۶ تن کالا در سه ماهه ابتدای سال جاری از استان مرکزی صادر شده است. ارزش این محموله‌های صادراتی ۲۷۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۹۳ دلار است که به مقصد ۶۳ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: صادرات این کالاها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند، روغن سبک، قوطی آلومینیومی، ظروف شیشه‌ای، شیرخشک صنعتی و… از عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور در این مدت بوده‌ است.

صدیقی راد گفت: ۶۸ هزار و ۳۰۸ تن کالا به ارزش ۲۱۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۷۲ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شده که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۹۲ و ۶۱ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این محموله‌های وارداتی نیز از ۴۴ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق و آلمان به استان مرکزی وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: کویل، شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان ها، درب قوطی آلومینیومی، اسانس خوراکی، آبمیوه، توتون، اسانس های آرایشی بهداشتی و… از کالاهای وارد شده به استان بوده است.

صدیقی راد افزود: ۱۹۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۴۱۵ میلیارد و ۹۵۷ میلیون و ۷۷۲ هزار ریال در این مدت در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که ارزش این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۵۶۸ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا