اخبار

افزودنی ضد میکروبی جدید برای پلیمرهای انعطاف پذیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Sanitized که تولیدکننده‌ای پیشرو در زمینه‌ی محصولات پلاستیکی و منسوجات بهداشتی ضدمیکروبی محسوب می‌شود، اخیرا خبر از محصول جدید و منحصر به فردی را داده است. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به بازار رو به رشد محصولات ضد میکروبی محصولی را تولید کرده که محافظت طولانی مدت ضد میکروبی را در کاربردهای پلیمرهای انعطاف پذیر خواهد داشت.

طبق گزارش منتشر شده از innovationintextiles.com شرکت‌هایی که از آفت کش‌ها برای محافظت از بسپارها و منسوجات به منظور جلوگیری از رشد باکتریایی و قارچی استفاده می‌کنند با مشکلات و تغییرات فراوانی طی سال‌های اخیر مواجه شده‌اند. از جمله این مشکلات می‌توان به محدودیت آفت کش‌های در دسترس اشاره نمود.

به عنوان مثال OBPA یکی از آفت کش‌هایی است که برای محافظت از PVC و سایر پلاستیک‌ها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان در حال حاضر به دنبال جایگزینی OBPA بوده چراکه از ژانویه‌ی سال 2013 فروش این محصول با مشکل مواجه شده است. از جمله جایگزین‌های OBPA می‌توان به DCOIT، BBIT، zinc pyrithione و یا IBPC اشاره کرد. لازم به ذکر است که این مواد در بسیاری از مواقع محدودیت‌های استفاده را در کاربردهای بسپارهای انعطاف پذیر دارا هستند. این مشکل به خصوص در کاربردهای فضای باز بسیار بیشتر بوده چراکه در معرض آب و نور UV نیز قرار می‌گیرند. نیازهای کلیدی این مواد شامل پایداری حرارتی زیاد طی فرآیندها، امتزاج پذیری با سایر افزودنی‌ها در فرمول بندی و تغییر رنگ ابتدایی می‌باشد. علاوه بر این چنین افزودنی ای نباید باعث زرد شدگی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور UV شود.

این شرکت محصول جدیدی به نام Sanitized PL 14-32 را تولید کرده که محافظت ضد میکروبی طولانی مدتی را از بسپارهای انعطاف پذیر به خصوص برای کاربردهای بیرونی انجام می‌دهد. علاوه بر پایداری حرارتی و امتزاج پذیری با سایر افزودنی‌ها این محصول می‌تواند در برابر آب پایداری نشان داده و همچنین در برابر نور UV زرد نشود.

این محصول به گونه ای طراحی شده است که در برابر اثرات ناخواسته‌ی میکروب‌ها، باکتری‌ها، مخمر و جلبک لکه‌ی ناخوشایند ایجاد نکرده و موجب ایجاد آلودگی و بو نمی شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا