اخبار

اقتصاد چرخشی پیشرو: KraussMaffei در نمایشگاه K2019 چه چیزی را به نمایش گذاشت؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر شرکت KraussMaffei به عنوان یکی از پیشروان فناوری در آماده‌سازی و استفاده مجدد از پلاستیک‌های بازیافتی، به راه‌گشایی این مسیر کمک می‌کند. بیش از سه دهه است که این شرکت درگیر تحقیق و توسعه در حوزه بازیافت است و این تمرکز استراتژیک را امسال در نمایشگاه K2019 نمایش می دهد. 
محصولات بسته‌بندی به سرعت در حال دستیابی به اهدافی هستند که برایشان تعیین شده است. بنابراین چه دلیلی وجود دارد که از آن‌ها به عنوان مواد اولیه برای اجزای با فناوری بالا در صنعت خودرو استفاده نکنیم؟ شرکت KraussMaffei در نمایشگاه K2019 نشان خواهد داد که چگونه می‌توان یک سطل را به پنلی باکیفیت در بدنه خودرو تبدیل کرد. اکسترودر دوماردونه با نام ZE28 BluePower بازیافت ارزشمند مواد را ممکن کرده است. 
شرکت KraussMaffei با بهره‌گیری از مفهوم اقتصاد چرخشی، سه بخش کسب‌وکار اکسترودرها (EXT)، ماشین‌آلات قالب‌گیری تزریقی (IMM) و راهکارهای دیجیتال و خدمات (DSS) را به هم پیوند زده است. ماشین قالب‌گیری تزریقی GX 1100 با نیروی گیره‌ای برابر 11,000 کیلونیوتن در نمایشگاه K2019 ارائه خواهد شد که جعبه‌هایی از جنس پلی‌پروپیلن را خرد کرده و به صورت خوراک به دستگاه تزریق می‌خوراند. اکسترودر دوماردونه ZE28 BluePower آمیزه‌های جدید که به لحاظ فنی پیشرفته‌تر هستند را از این مواد تولید می‌کند. به این منظور، رنگدانه و 20% نسبت وزنی تالک به پرک‌های پلی‌پروپیلن افزوده می‌شود. پس از اینکه پرک‌سازی و خشک کردن در آب انجام شد، این آمیزه مجدد با کیفیت بالا و همچنین الگوهای خواصی که با کاربردهای قالب‌گیری تزریقی منطبق است، قابل استفاده خواهد بود. 
خوراک‌گیر مواد، پلی‌پروپیلن را به ماشین قالب‌گیری تزریقی تمام الکتریک PX320 منتقل می‌کند و سپس پلی‌پروپیلن داخل قالب به صورت یک پنل برای بدنه خودرو در می‌آید. اجزای سطح لایه رویی را شکل می‌دهد. 
شرکت EdelweissCompounding در نظر دارد که جذابیت بیشتری در آمیزه‌سازی در محل برای شرکت‌های بازیافت و تولیدکنندگان پلاستیک ایجاد کند. شرکت KraussMaffei تنها شرکتی است که در بازار، عمده بخش‌های زنجیره تامین پلاستیک را پوشش می‌دهد. واحدهای کسب‌وکار این شرکت اکستروژن بر مبنای مواد خام و محصولات نیمه‌کامل؛ ماشین‌آلات قالب‌گیری تزریقی – در ترکیب با این سامانه‌های خودکارسازی – تولید کارآمد اجزای با فناوری بالا را پیش از اینکه برای بازیافت محصول به اکستروژن نیازی باشد، ممکن می‌کند.
با در نظر داشتن این دو کسب‌وکار که در حوزه اکستروژن و قالب‌گیری تزریقی فعالیت می‌کنند، سومین واحد کسب‌وکار که در نمایشگاه K از جانب شرکت KraussMaffei وارد می‌شود در حوزه راهکارهای دیجیتال و خدمات فعالیت می‌کند و محصولاتی مانند کنترل فرایند انطباقی (APC) و DataXplorer را ارائه می‌کند. APC فرایند قالب‌گیری تزریقی را پایش می‌کند تا به صورت پیوسته آن را بر اساس عوامل موثر مانند نوسانات میان دسته‌های مختلف تولید یا دماهای مختلف یا تغییر درصد آمیزه بازیافتی متوازن کند. 
این مسئله در قالب‌گیری تزریقی از چند طریق انجام می‌شود: پایگاه داده مواد که در ماشین‌آلات ذخیره شده، تحلیل برخط گرانروی مذاب و همچنین تنظیم فشار گیره‌های نگهداری، نقطه تغییر و سطح فشار گیره در همان چرخه. در اکستروژن، اطلاعاتی مانند دمای مذاب، فشار و سرعت ماردون ثبت می‌شود. DataXplorer تصویری دقیق و با جزئیات از عمق فرایند را ممکن کرده است چرا که قادر است 500 سیگنال را در هر 5 میلی‌ثانیه به صورت گراف ذخیره کند. این سیگنال‌ها شامل مواردی است که برای نمونه از ماشین یا قالب به دست می‌آید.  
تمام داده‌هایی که از این طریق گردآوری می‌شود به سامانه داده جدید ارسال می‌شود که در نمایشگاه K2019 معرفی می‌شود. این سامانه یک مرکز گردآوری داده برای تمام اجزا در داخل یک واحد تولیدی است. مشتریان می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز برای پایش تولید و کنترل جریان تولید را در اختیار داشته باشند. انتقال داده (برای نمونه از سامانه‌های MES یا های MES یا ERP) بسیاری ساده است و امکان پیاده‌سازی آن به صورت ماژولی وجود دارد. خدمات دیجیتال به تولیدکنندگان کمک می‌کند که بتوانند کیفیت تولید و محصول خود را تضمین کنند، از مرجوعی جلوگیری کنند و به این ترتیب منابع تولید خود را حفظ کنند. 
افزایش مشارکت شرکت KraussMaffei در حوزه اقتصاد چرخشی حاصل از توسعه جامعه و زیست‌بوم بوده است. آقای Sieverding می‌گوید: «شرکت KraussMaffei نسبت به مسئولیت خود آگاهی کامل دارد و به عنوان یکی از رهبران دنیا می‌خواهد یک جایگاه رهبری در حوزه‌های بازیافت، بازیافت ارزشمند و آمیزه‌سازی مجدد پلاستیک‌ها داشته باشد». بنابراین این شرکت در تلاش است که فعالیت‌های خود را با شرکا و مشتریان برای توسعه واحدهای جدید کسب‌وکار در حوزه استفاده مجدد از پلاستیک‌ها گسترش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا